W ekspertyzie dr hab. M. Kaleciński pisze: "Jedna z redakcji wcześniej podejmowanego przez artystę tematu modlitwy wieczornej w chłopskiej izbie. Realizm postaci wydobywanych z mroku przez wpadające do wnętrza światło zachodzącego słońca autor łączy syntetycznym modelunkiem i dekoracyjnym traktowaniem koloru. Niektóre postacie potraktowane zostały szkicowo w partii twarzy, co wydaje się być świadomym zamierzeniem autora. Obraz został zakupiony przez rodzinę znanego krakowskiego przemysłowca Františka Vessely'ego i od tego czasu pozostaje w jednych rękach. Widoczne jest typowe dla Włodzimierza Tetmajera uproszczenie rysunku postaci, pociągnięcia pędzla miejscami są fakturalne, położone z wyraźną wprawą dobrego malarza."
Włodzimierz Tetmajer był przyrodnim bratem Kazimierza. Malarz, grafik i poeta. Ukończył studia na kierunku filozofii i filologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Malarstwa uczył się w Wiedniu u C. Griepenkerkla, w latach 1882-1886 kontynuował naukę w SSP w Krakowie u W. Łuszczkiewicza, F. Cynka i Löffera oraz w latach 1889-1895 u J. Matejki. Naukę uzupełnił w Monachium w latach 1886-1889 u A. Wagnera oraz w Paryżu i Wiedniu. W 1980r. ożenił się z A. Mikołajczykówną. W 1895r. zamieszkał w Bronowicach. Należał do TAP "Sztuka" i grupy "Zero". Od 1901r. prowadził szkołę malarstwa dla kobiet. Malował głównie sceny rodzajowe, przedstawiające często folklor wsi podkarpackich. Tworzył także polichromie, w których połączył motyw ludowy z secesyjną stylizacją. Zajmował się też ilustrowaniem książek, projektowaniem witraży oraz działalnością publiczną.
Olej, płótno, 95 x 143 cm, niesygn., datowany p.d.: 1910. Ekspertyza dr hab. Marcina Kalecińskiego.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiW ekspertyzie dr hab. M. Kaleciński pisze: "Jedna z redakcji wcześniej podejmowanego przez artystę tematu modlitwy wieczornej w chłopskiej izbie. Realizm postaci wydobywanych z mroku przez wpadające do wnętrza światło zachodzącego słońca autor łączy syntetycznym modelunkiem i dekoracyjnym traktowaniem koloru. Niektóre postacie potraktowane zostały szkicowo w partii twarzy, co wydaje się być świadomym zamierzeniem autora. Obraz został zakupiony przez rodzinę znanego krakowskiego przemysłowca Františka Vessely'ego i od tego czasu pozostaje w jednych rękach. Widoczne jest typowe dla Włodzimierza Tetmajera uproszczenie rysunku postaci, pociągnięcia pędzla miejscami są fakturalne, położone z wyraźną wprawą dobrego malarza."
Włodzimierz Tetmajer był przyrodnim bratem Kazimierza. Malarz, grafik i poeta. Ukończył studia na kierunku filozofii i filologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Malarstwa uczył się w Wiedniu u C. Griepenkerkla, w latach 1882-1886 kontynuował naukę w SSP w Krakowie u W. Łuszczkiewicza, F. Cynka i Löffera oraz w latach 1889-1895 u J. Matejki. Naukę uzupełnił w Monachium w latach 1886-1889 u A. Wagnera oraz w Paryżu i Wiedniu. W 1980r. ożenił się z A. Mikołajczykówną. W 1895r. zamieszkał w Bronowicach. Należał do TAP "Sztuka" i grupy "Zero". Od 1901r. prowadził szkołę malarstwa dla kobiet. Malował głównie sceny rodzajowe, przedstawiające często folklor wsi podkarpackich. Tworzył także polichromie, w których połączył motyw ludowy z secesyjną stylizacją. Zajmował się też ilustrowaniem książek, projektowaniem witraży oraz działalnością publiczną.