W latach 1888-1896 Mieczysław Reyzner działał w Paryżu, gdzie miał reprezentacyjną pracownię w pobliżu Ogrodu Luksemburskiego. Artysta cieszył się popularnością jako utalentowany pejzażysta – przede wszystkim zaś portrecista, ze szczególnym upodobaniem oddający delikatne karnacje młodych kobiet. Stąd też niemałym zaskoczeniem był wizerunek modlącej się staruszki, który Reyzner zaprezentował na Salonie w 1892 roku. Tchnący spokojem, zachwycający realizmem wizerunek pogrążonej w modlitwie kobiety, został doceniony przez jury, które przyznało artyście mention honorable. Niewątpliwie przypadł też do gustu szerokiej publiczności, gdyż obraz też otworzył zaliczany dziś do oeuvre artysty cykl modlących się staruszek. Oferowane dzieło powstało krótko po wielkim sukcesie Reyznera, który zyskał sobie miano „malarza starości“. Dwie późniejsze prace z tego cyklu znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie (Kobiety modlące się w kruchcie, olej, 1902, nr inw. MNK II-b-274; Modląca się staruszka, tempera, 1907, nr inw. MNK II-b-92).

39
Mieczysław REYZNER (1861 - 1941)

MODLITWA, 1893

olej, płótno
92 x 65,5 cm
sygn. l.d.: Mieczysław | Reyzner | 1893 Paryż
na odwrociu stempel: 50
na krosnach nalepki:
– [druk, flamaster]: ZAMEK KRÓLEWSKI | W Warszawie z nr. inwentarzowym flamastrem: FC-ZKW/1448
– [druk, długopis]: MARTINSPEED LIMITED | 37 URLWIN STREET, LONDON SE5 0NG | Telephone 01-701 6815 | 701 35 | Telex 883762 z numerem: 1640 3.
– [długopis]: A5 | Reyzner
ponadto stemple z wymiarami: 92 (boczne listwy), 65 (dolna listwa)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W latach 1888-1896 Mieczysław Reyzner działał w Paryżu, gdzie miał reprezentacyjną pracownię w pobliżu Ogrodu Luksemburskiego. Artysta cieszył się popularnością jako utalentowany pejzażysta – przede wszystkim zaś portrecista, ze szczególnym upodobaniem oddający delikatne karnacje młodych kobiet. Stąd też niemałym zaskoczeniem był wizerunek modlącej się staruszki, który Reyzner zaprezentował na Salonie w 1892 roku. Tchnący spokojem, zachwycający realizmem wizerunek pogrążonej w modlitwie kobiety, został doceniony przez jury, które przyznało artyście mention honorable. Niewątpliwie przypadł też do gustu szerokiej publiczności, gdyż obraz też otworzył zaliczany dziś do oeuvre artysty cykl modlących się staruszek. Oferowane dzieło powstało krótko po wielkim sukcesie Reyznera, który zyskał sobie miano „malarza starości“. Dwie późniejsze prace z tego cyklu znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie (Kobiety modlące się w kruchcie, olej, 1902, nr inw. MNK II-b-274; Modląca się staruszka, tempera, 1907, nr inw. MNK II-b-92).