Pochodzenie:
– Karol Bołoz – Antoniewicz, Lwów (przynajmniej do 1926 r.)
– Kolekcja prywatna, Polska
Wystawiany
– Wystawa jubileuszowa Jacka Malczewskiego, Towarzystwo Sztuk Pięknych we Lwowie, Pałac Sztuki, maj – czerwiec, 1926 r. (wg domniemania p. Agnieszki Ławniczakowej):
Opisany:
Katalog wystawy jubileuszowej Jacka Malczewskiego, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie, Pałac Sztuki, Lwów maj-czerwiec 1926, s. 46, poz. 189.
Do obrazu dołączona ekspertyza p. Agnieszki Ławniczakowej z 1991 r.
„Ciało dziewczyny w tonach szaro-liliowo-różowawych, modelowane jasnymi impastami kremowo-różowych świateł, rysuje się wyraziście, sprężystym kształtem na zielonkawoszarym tle. Głowę jej wieńczą gładko upięte brązowe włosy. Postument białoszary ze szmaragdową zielenią wokół stóp. Ciała mężczyzn w granatowych czapkach malowan(ych) tonami ugru, brudnego różu i odcieni szaroliliowych. Koźle nogi brunatne z ciemno żółtymi światłami. Podłoga od ściany oddzielona wąskim pasem żółcieni. Obraz malowany lekko, na pograniczu formy szkicowej, partiami cienko, laserunkowo, partiami impastem z wykorzystaniem charakterystycznej dla Malczewskiego dynamiki rysunku i wibracji krótkich, określających bryłę świateł.”
(fragment ekspertyzy p. Agnieszki Ławniczakowej z 1991 r.)
Pochodzenie:
– Karol Bołoz – Antoniewicz, Lwów (przynajmniej do 1926 r.)
– Kolekcja prywatna, Polska
Wystawiany
– Wystawa jubileuszowa Jacka Malczewskiego, Towarzystwo Sztuk Pięknych we Lwowie, Pałac Sztuki, maj – czerwiec, 1926 r. (wg domniemania p. Agnieszki Ławniczakowej):
Opisany:
Katalog wystawy jubileuszowej Jacka Malczewskiego, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie, Pałac Sztuki, Lwów maj-czerwiec 1926, s. 46, poz. 189.
Do obrazu dołączona ekspertyza p. Agnieszki Ławniczakowej z 1991 r.
„Ciało dziewczyny w tonach szaro-liliowo-różowawych, modelowane jasnymi impastami kremowo-różowych świateł, rysuje się wyraziście, sprężystym kształtem na zielonkawoszarym tle. Głowę jej wieńczą gładko upięte brązowe włosy. Postument białoszary ze szmaragdową zielenią wokół stóp. Ciała mężczyzn w granatowych czapkach malowan(ych) tonami ugru, brudnego różu i odcieni szaroliliowych. Koźle nogi brunatne z ciemno żółtymi światłami. Podłoga od ściany oddzielona wąskim pasem żółcieni. Obraz malowany lekko, na pograniczu formy szkicowej, partiami cienko, laserunkowo, partiami impastem z wykorzystaniem charakterystycznej dla Malczewskiego dynamiki rysunku i wibracji krótkich, określających bryłę świateł.”
(fragment ekspertyzy p. Agnieszki Ławniczakowej z 1991 r.)