Jeden z najwybitniejszych przedstawicieli krakowskiej szkoły pejzażu. Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie m.in. u L. Wyczółkowskiego, J. Stanisławskiego i J. Malczewskiego (1891-1900). Wykształcenie uzupełniał w Paryżu (1901-1902) i we Włoszech (1904-1906, 1911). W latach 1908-1910 uczył w Szkole Sztuk Pięknych dla Kobiet M. Niedzielskiej w Krakowie. W okresie międzywojennym był profesorem ASP w Krakowie i kierował tamtejszą katedrą pejzażu. Członek m.in. Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", Towarzystwa Polska Sztuka Stosowana oraz wiedeńskiej Secesji, z którymi wystawiał. Malował przede wszystkim pejzaże (były to malowane w plenerze zazwyczaj okolice Krakowa i Podhale) oraz bardzo rzadko martwe natury, wnętrza i portrety. Wystawiał wielokrotnie w kraju i za granicą m.in. w TPSP w Krakowie i Lwowie, TZSP w Warszawie, na wystawie "Secesji" w Wiedniu (1906), na Biennale w Wenecji (1920) i na Światowej Wystawie w Nowym Jorku (1939). Miał też kilka wystaw indywidualnych. Jego prace znajdują się w zbiorach m.in. Muzeów Narodowych w Kielcach, Krakowie i Warszawie, Muzeum Tatrzańskim w Zakopanem i Lwowskiej Galerii Sztuki.
Prawdopodobnie w 1900 r. powstała seria niewielkich obrazków olejnych malowanych na deseczkach. Młody malarz, być może jeszcze student, malował je we wsi Okniany na Pokuciu (za Stanisławowem). Niewykluczone, że był tam na plenerze razem ze swoim mistrzem - Janem Stanisławskim.
olej na sklejce,
17,2 x 27 cm,
na odwrocie napisy: "KAMOCKI" i "POKUCIE / "MŁYN", rysunek ołówkiem z budynkiem (być może też S. Kamockiego), dołączone zaproszenie (przecięte i nie zachowane w całości): "Pod protektoratem J.W. Hr. Adamowej Potockiej / odbędzie się dnia 3 lutego 1897 roku w Sali Hotelu Saskiego / Bal / na dochód Krakowskich Kolonij wakacyj[...] / i Szpitala św. Ludwi[...] / na który Komitet ma zaszczyt z[...] / J W pana Kazimierza Kamoc[...] / Andrzejowa Potocka,"
Wystawiany na XLVII aukcji Domu Aukcyjnego UNICUM (27 III 1994 r.), nr kat. 11, bez repr.
Jeden z najwybitniejszych przedstawicieli krakowskiej szkoły pejzażu. Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie m.in. u L. Wyczółkowskiego, J. Stanisławskiego i J. Malczewskiego (1891-1900). Wykształcenie uzupełniał w Paryżu (1901-1902) i we Włoszech (1904-1906, 1911). W latach 1908-1910 uczył w Szkole Sztuk Pięknych dla Kobiet M. Niedzielskiej w Krakowie. W okresie międzywojennym był profesorem ASP w Krakowie i kierował tamtejszą katedrą pejzażu. Członek m.in. Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", Towarzystwa Polska Sztuka Stosowana oraz wiedeńskiej Secesji, z którymi wystawiał. Malował przede wszystkim pejzaże (były to malowane w plenerze zazwyczaj okolice Krakowa i Podhale) oraz bardzo rzadko martwe natury, wnętrza i portrety. Wystawiał wielokrotnie w kraju i za granicą m.in. w TPSP w Krakowie i Lwowie, TZSP w Warszawie, na wystawie "Secesji" w Wiedniu (1906), na Biennale w Wenecji (1920) i na Światowej Wystawie w Nowym Jorku (1939). Miał też kilka wystaw indywidualnych. Jego prace znajdują się w zbiorach m.in. Muzeów Narodowych w Kielcach, Krakowie i Warszawie, Muzeum Tatrzańskim w Zakopanem i Lwowskiej Galerii Sztuki.
Prawdopodobnie w 1900 r. powstała seria niewielkich obrazków olejnych malowanych na deseczkach. Młody malarz, być może jeszcze student, malował je we wsi Okniany na Pokuciu (za Stanisławowem). Niewykluczone, że był tam na plenerze razem ze swoim mistrzem - Janem Stanisławskim.