Należał do wielopokoleniowego rodu malarzy krakowskich, o dużych tradycjach artystycznych. Malarz i konserwator był prawnukiem malarza Marcina, synem malarza Józefa Kaspra, a bratem malarza Kazimierza Teofila. W latach 1877-1885 studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Władysława Łuszczkiewicza, Feliksa Szynalewskiego i Jana Matejki. Studia uzupełniające odbył w Monachium u Alexandra Wagnera i Ottona Seitza (1890-1893). Po studiach osiedlił się na stałe w rodzinnym Krakowie. Pracował jako profesor rysunku i malarstwa na Kursach Dopełniających Szkoły Żeńskiej. Przejął i rozwinął ojcowską pracownię konserwacji i restauracji dzieł sztuki, którą prowadził wraz ze swymi synami Stanisławem i Kasprem. Od 1907 r. pracował w Muzeum Narodowym w Krakowie jako kierownik zakładu konserwacji.
Twórczością własną zajmował się przede wszystkim w czasie studiów i we wczesnym okresie aktywności zawodowej. Były to pejzaże i portrety, rzadziej sceny rodzajowe. Wystawiał je w krakowskim i lwowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych Ostatni raz zaprezentował swoje prace w 1905 r.

079
Władysław Jan POCHWALSKI (1861 Kraków - 1924 Kraków)

MŁODZIENIEC PRZY OŁTARZU

Ołówek, papier; 50 x 35 cm
Sygnowany p.g.: 4 mod / £u. W Pochwalski

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Należał do wielopokoleniowego rodu malarzy krakowskich, o dużych tradycjach artystycznych. Malarz i konserwator był prawnukiem malarza Marcina, synem malarza Józefa Kaspra, a bratem malarza Kazimierza Teofila. W latach 1877-1885 studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem Władysława Łuszczkiewicza, Feliksa Szynalewskiego i Jana Matejki. Studia uzupełniające odbył w Monachium u Alexandra Wagnera i Ottona Seitza (1890-1893). Po studiach osiedlił się na stałe w rodzinnym Krakowie. Pracował jako profesor rysunku i malarstwa na Kursach Dopełniających Szkoły Żeńskiej. Przejął i rozwinął ojcowską pracownię konserwacji i restauracji dzieł sztuki, którą prowadził wraz ze swymi synami Stanisławem i Kasprem. Od 1907 r. pracował w Muzeum Narodowym w Krakowie jako kierownik zakładu konserwacji.
Twórczością własną zajmował się przede wszystkim w czasie studiów i we wczesnym okresie aktywności zawodowej. Były to pejzaże i portrety, rzadziej sceny rodzajowe. Wystawiał je w krakowskim i lwowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych Ostatni raz zaprezentował swoje prace w 1905 r.