PROWENIENCJA:
Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ
WYSTAWIANY:
Galerie Battais, Rétrospective Vera Rockline, Paryż, 1975.
LITERATURA:
Galerie Battais, Rétrospective Vera Rockline, maj - czerwiec 1975, nr 18 (zilustrowane na czarno ).
Praca zostanie umieszczona w nadchodzącym katalogu raisonné artysty autorstwa Arthura Cavanny, Galerie Drouart. Vera Rockline, z domu Vera Schlesinger, studiowała w szkole artystycznej Ilya Mashkov w Moskwie. Studia kontynuowała w Kijowie. W 1918 r. Dołączyła do pracowni Aleksandry Exter. W latach 1918-1919 Vera wystawiała w Związku Malarzy Rosyjskich i brała udział w 24. wystawie Stowarzyszenia Żydowskich Malarzy i Rzeźbiarzy. W tym samym czasie wyszła za mąż i zamieszkała w Gruzji do 1920 roku. Vera Rockline opuściła męża i przeniosła się do Paryża w 1921 roku, gdzie była ściśle związana z rosyjskim środowiskiem artystycznym. Ona eksponowana na Salon Jesienny, w sekcji rosyjskich artystów, od 1922 do 1924 roku, ale również w Salon des Tuileries i Salon des Independants. Odnosząc znaczne sukcesy, zarówno wśród publiczności, jak i krytyków sztuki, wystawiała w słynnych paryskich galeriach, takich jak Bernheim-Jeune. W 1933 roku została członkiem Union de l'Art Russe we Francji. W 2002 roku na wystawie „Elles de Montparnasse” jej prace zostały zaprezentowane obok prac Tamary de Lempickiej, Marie Laurencin, Chany Orloff, Soni Delaunay i Natalii Gontcharovej.
olej, płótno
wymiary: 116.5 x 80.5cm
sygn. ‘Vera Rockline’ (prawy dół)
PROWENIENCJA:
Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ
WYSTAWIANY:
Galerie Battais, Rétrospective Vera Rockline, Paryż, 1975.
LITERATURA:
Galerie Battais, Rétrospective Vera Rockline, maj - czerwiec 1975, nr 18 (zilustrowane na czarno ).
Praca zostanie umieszczona w nadchodzącym katalogu raisonné artysty autorstwa Arthura Cavanny, Galerie Drouart. Vera Rockline, z domu Vera Schlesinger, studiowała w szkole artystycznej Ilya Mashkov w Moskwie. Studia kontynuowała w Kijowie. W 1918 r. Dołączyła do pracowni Aleksandry Exter. W latach 1918-1919 Vera wystawiała w Związku Malarzy Rosyjskich i brała udział w 24. wystawie Stowarzyszenia Żydowskich Malarzy i Rzeźbiarzy. W tym samym czasie wyszła za mąż i zamieszkała w Gruzji do 1920 roku. Vera Rockline opuściła męża i przeniosła się do Paryża w 1921 roku, gdzie była ściśle związana z rosyjskim środowiskiem artystycznym. Ona eksponowana na Salon Jesienny, w sekcji rosyjskich artystów, od 1922 do 1924 roku, ale również w Salon des Tuileries i Salon des Independants. Odnosząc znaczne sukcesy, zarówno wśród publiczności, jak i krytyków sztuki, wystawiała w słynnych paryskich galeriach, takich jak Bernheim-Jeune. W 1933 roku została członkiem Union de l'Art Russe we Francji. W 2002 roku na wystawie „Elles de Montparnasse” jej prace zostały zaprezentowane obok prac Tamary de Lempickiej, Marie Laurencin, Chany Orloff, Soni Delaunay i Natalii Gontcharovej.