Obraz został namalowany zapewne na początku lat 30. XX w., w okresie fascynacji artysty surrealizmem i podejmowanych wówczas eksperymentów w zakresie materii. Technika malarska jest tu wyszukana, faktura zróżnicowana – farba miejscami kładziona grubo, warstwami, a w niektórych partiach mieszana z piaskiem, żłobiona lub drapana – co jest charakterystyczne dla twórczości Adlera z lat dwudziestolecia międzywojennego. Artysta pierwsze tego typu próby podejmował już przed rokiem 1920, by prawdziwą maestrię osiągnąć w latach 1930-1940.
Według ekspertyzy prof. Władysławy Jaworskiej wystawionej w Warszawie, dnia 4 czerwca 1993 r. (w załączeniu).
technika mieszana (olej, piasek), płyta pilśniowa
70,6 x 46,6 cm
sygn. l.d.: adler
na odwrocie wzdłuż dolnej krawędzi autorski napis czarną farbą: Junge Frau am Strand
Obraz został namalowany zapewne na początku lat 30. XX w., w okresie fascynacji artysty surrealizmem i podejmowanych wówczas eksperymentów w zakresie materii. Technika malarska jest tu wyszukana, faktura zróżnicowana – farba miejscami kładziona grubo, warstwami, a w niektórych partiach mieszana z piaskiem, żłobiona lub drapana – co jest charakterystyczne dla twórczości Adlera z lat dwudziestolecia międzywojennego. Artysta pierwsze tego typu próby podejmował już przed rokiem 1920, by prawdziwą maestrię osiągnąć w latach 1930-1940.
Według ekspertyzy prof. Władysławy Jaworskiej wystawionej w Warszawie, dnia 4 czerwca 1993 r. (w załączeniu).