Studiował w Instytucie Sztuki im. Wasilija Surikowa w Moskwie oraz na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Współorganizator Arsenału '88 oraz 150 wystaw w kraju i za granicą. Uprawia grafikę, malarstwo ścienne, rzeźbę i struktury wizualne. W swej twórczości kładzie nacisk na warsztatu i technologię malarską. Zadziwia i zachwyca znawców wirtuozerią rozwiązań formalnych. Stosując oryginalne, oparte na dalekowschodnich (Chiny, Japonia - gdzie, kilka lat przebywał) wzorcach, rozwiązania ikonograficzne i ekscytujące propozycje ikonologiczne, zamknął je w doskonale opanowanej formie. Zwodnicza gra światła i cienia - zawieszona między włoskim sfumato, a azjatyckim, rozrzedzonym powietrzem, subtelne rozpiętości walorowe, szkicowość ujęć, ucięcie motywu ( a- la Degas), zdyscyplinowana gama kolorystyczna, przechodząca w dziwne nieraz wibracje barwne, trafnie kładziony, w kilku warstwach laserunek - każe lokować to wyrafinowane malarstwo w rzadkiej, już dziś ginącej kategorii - "finito"( perfekcyjnego wykończenia).

216
Leszek JAMPOLSKI (ur. 1955)

MŁODA CHINKA

Olej,płótno; 120 x 80
Sygnowany l.d.: Jampolski

* opłata droit de suite

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w Instytucie Sztuki im. Wasilija Surikowa w Moskwie oraz na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Współorganizator Arsenału '88 oraz 150 wystaw w kraju i za granicą. Uprawia grafikę, malarstwo ścienne, rzeźbę i struktury wizualne. W swej twórczości kładzie nacisk na warsztatu i technologię malarską. Zadziwia i zachwyca znawców wirtuozerią rozwiązań formalnych. Stosując oryginalne, oparte na dalekowschodnich (Chiny, Japonia - gdzie, kilka lat przebywał) wzorcach, rozwiązania ikonograficzne i ekscytujące propozycje ikonologiczne, zamknął je w doskonale opanowanej formie. Zwodnicza gra światła i cienia - zawieszona między włoskim sfumato, a azjatyckim, rozrzedzonym powietrzem, subtelne rozpiętości walorowe, szkicowość ujęć, ucięcie motywu ( a- la Degas), zdyscyplinowana gama kolorystyczna, przechodząca w dziwne nieraz wibracje barwne, trafnie kładziony, w kilku warstwach laserunek - każe lokować to wyrafinowane malarstwo w rzadkiej, już dziś ginącej kategorii - "finito"( perfekcyjnego wykończenia).