W 2002 r. otrzymała dyplom z wyróżnieniem w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi (Wydział Tkaniny i Ubioru oraz malarstwo w pracowni Jarosława Chrabąszcza). W 2006 r. dyplom z wynikiem bardzo dobrym w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (Wydział Grafiki i malarstwo w pracowni Grzegorza Pabla).
Portret w obrazie przedstawia Xiwangmu, w mitologii chińskiej Boginię Zachodniej Macierzy, nazywaną też Królową Matką Zachodu. Poruszała się zwykle na białym żurawiu. Posiadała tajemnicę życiodajnych brzoskwiń. W Chinach brzoskwinie są symbolem nieśmiertelności. Żurawie zaś są odnoszą się do wierności i długowieczności. Na obrazie są też namalowane żółwie, które w Chinach są symbolem siły, długowieczności i wytrwałości. W Państwie Środka czas mierzono nielinearnie. Zataczał on stale kręgi i był odmierzany w rytmicznych odstępach. Jeden taki cykl miał 60 lat. Miał on pięć kręgów, w którym każdy rok miał przypisane odpowiednie zwierzę. Taki krąg jest przedstawiony w prawym górnym rogu obrazu. Motyw kwiatów odnosi się do chińskiego horoskopu kwietnego chiński, w którym odpowiednie rośliny symbolizują kolejne miesiące.
Akryl, płótno; 72 x 100 cm
Sygnowany p.d.: MAŁGORZATA URSZULA OSSOWSKA XI 2010
W 2002 r. otrzymała dyplom z wyróżnieniem w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi (Wydział Tkaniny i Ubioru oraz malarstwo w pracowni Jarosława Chrabąszcza). W 2006 r. dyplom z wynikiem bardzo dobrym w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (Wydział Grafiki i malarstwo w pracowni Grzegorza Pabla).
Portret w obrazie przedstawia Xiwangmu, w mitologii chińskiej Boginię Zachodniej Macierzy, nazywaną też Królową Matką Zachodu. Poruszała się zwykle na białym żurawiu. Posiadała tajemnicę życiodajnych brzoskwiń. W Chinach brzoskwinie są symbolem nieśmiertelności. Żurawie zaś są odnoszą się do wierności i długowieczności. Na obrazie są też namalowane żółwie, które w Chinach są symbolem siły, długowieczności i wytrwałości. W Państwie Środka czas mierzono nielinearnie. Zataczał on stale kręgi i był odmierzany w rytmicznych odstępach. Jeden taki cykl miał 60 lat. Miał on pięć kręgów, w którym każdy rok miał przypisane odpowiednie zwierzę. Taki krąg jest przedstawiony w prawym górnym rogu obrazu. Motyw kwiatów odnosi się do chińskiego horoskopu kwietnego chiński, w którym odpowiednie rośliny symbolizują kolejne miesiące.