Doskonała kopia arcydzieła włoskiego mistrza. Obraz Correggia pochodzi z kolekcji kardynała Mazariniego, potem Ludwika XIV. W Luwrze od 1661 roku.
"W malarstwie manierystycznym środkowych Włoch twórczość Correggia zajmuje miejsce, jakie w Toskanii i Rzymie przysługuje dokonaniom Rafaela. Choć styl artysty wiele zawdzięczał miękkiemu modelunkowi wypracowanemu przez Leonarda da Vinci [
], różni się zasadniczo od dzieł powstałych w okresie dojrzałego renesansu." (Lawrence Gowing).
Leon Szpądrowski, malarz urodzony w Polsce w 1870 r., od 1907 mieszkał w Paryżu; w tymże roku wystawiał pejzaże w Salonie Niezależnych. Zmarł w 1950.
Współzałożyciel - razem z pisarzem Wacławem Gąsiorowskim i malarzem Janem Chełmińskim - Towarzystwa Polskiego Literacko-Artystycznego w Paryżu.
Kopia Szpądrowskiego jest identycznych wymiarów jak oryginał, namalowany na desce.
XIX-wieczna, okazała rama snycerska z minimalnymi retuszami złoceń.
CORREGGIO (Antonio Allegri, ok. 1489-1534) - KOPIA Z 1932 ROKU MALOWANA PRZEZ LEONA SZPźDROWSKIEGO
olej na płótnie, 105 x 102 cm.
Na odwrocie, na płótnie odręcznie: "Kopia Corregia [!] / (Marriage Mystique de St. Catherine d`Alexandrie / Malowany w Muzeum / Louvrou [!] w Paryżu 1932 roku / Leon Szpądrowski".
Doskonała kopia arcydzieła włoskiego mistrza. Obraz Correggia pochodzi z kolekcji kardynała Mazariniego, potem Ludwika XIV. W Luwrze od 1661 roku.
"W malarstwie manierystycznym środkowych Włoch twórczość Correggia zajmuje miejsce, jakie w Toskanii i Rzymie przysługuje dokonaniom Rafaela. Choć styl artysty wiele zawdzięczał miękkiemu modelunkowi wypracowanemu przez Leonarda da Vinci [
], różni się zasadniczo od dzieł powstałych w okresie dojrzałego renesansu." (Lawrence Gowing).
Leon Szpądrowski, malarz urodzony w Polsce w 1870 r., od 1907 mieszkał w Paryżu; w tymże roku wystawiał pejzaże w Salonie Niezależnych. Zmarł w 1950.
Współzałożyciel - razem z pisarzem Wacławem Gąsiorowskim i malarzem Janem Chełmińskim - Towarzystwa Polskiego Literacko-Artystycznego w Paryżu.
Kopia Szpądrowskiego jest identycznych wymiarów jak oryginał, namalowany na desce.
XIX-wieczna, okazała rama snycerska z minimalnymi retuszami złoceń.