Na owalnej podstawie z plastycznymi, złoconymi rocaillami wokół - grupa figuralna: siedząca bokiem na byku z kwiatową girlandą przewieszoną pomiędzy rogami, naga kobieta w wieńcu kwiatowym i różowej draperii w drobne gwiazdki, opadającej przez grzbiet byka na podstawę (personifikacja Europy). Obok byka przyklęka kobieta w antykizującej szacie, odsłaniającej piersi, z bukiecikiem w uniesionej ku Europie dłoni. Na podstawie, przed klęczącą, owalny kosz z kwiatami. Przed zwierzęciem siedzi naga kobieta w kremowej draperii wokół bioder, podtrzymująca końce girlandy zwisającej z szyi byka.
Wersja z XIX w., będąca powtórzeniem modelu z XVIII w. przypisywanego przez badaczy Johannowi J. Kaendlerowi lub Friedrichowi E. Meyerowi.

616
Miśnia, Königliche Porzellanmanufaktur

Grupa figuralna - Europa na byku
porcelana, farby naszkliwne złocenia;
drobne ubytki plastycznej dekoracji kwiatowej, brak ogona byka, ubita stopa klęczącej kobiety (klejona) i duży palec prawej stopy kobiety siedzącej;
wys. 22,5 cm, podstawa 19,2 x 11,6 cm;
sygn. kobaltem podszkl. skrzyżowane miecze, brązem naszkl. 57., ryte: 2697.
Niemcy, wg modelu Johanna Joachima Kaendlera (1706-1775) z 1759 roku lub Friedricha Eliasa Meyera (1723-1785) z ok. 1760, 2. poł. XIX w.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Na owalnej podstawie z plastycznymi, złoconymi rocaillami wokół - grupa figuralna: siedząca bokiem na byku z kwiatową girlandą przewieszoną pomiędzy rogami, naga kobieta w wieńcu kwiatowym i różowej draperii w drobne gwiazdki, opadającej przez grzbiet byka na podstawę (personifikacja Europy). Obok byka przyklęka kobieta w antykizującej szacie, odsłaniającej piersi, z bukiecikiem w uniesionej ku Europie dłoni. Na podstawie, przed klęczącą, owalny kosz z kwiatami. Przed zwierzęciem siedzi naga kobieta w kremowej draperii wokół bioder, podtrzymująca końce girlandy zwisającej z szyi byka.
Wersja z XIX w., będąca powtórzeniem modelu z XVIII w. przypisywanego przez badaczy Johannowi J. Kaendlerowi lub Friedrichowi E. Meyerowi.