Cykl "Vollard Suite" to cykl 100 rycin wykonanych pierwotnie w technice akwaforty; od 1939 roku rytowane przez Rogera Lacouriere (1892-1967). Cykl był tworzony przez Picassa w latach 1930-1937 i został nazwany na cześć marszanda, który je u Picassa zamówił, Ambroise Vollard (1866-1939). Vollard nie doczekał publikacji całego cyklu, który po jego śmierci został zasponsorowany przez Fundusz Abby Aldrich Rockefeller.
W cyklu znajdują się grafiki o różnej tematyce, ale najważniejsza jest pracownia rzeźbiarza. Wśród nich znajduje się grupa przedstawiająca wyrzeźbioną głowę przypominającą kilka innych, które Picasso stworzył zainspirowany swoją kochanką, Marie-Thérese Walter. Wiele z tych rycin przedstawia postać kobiecą, przypominającą Marie-Therese, która była jego muzą i modelką.
Seksualność to powracający motyw w twórczości Picassa, przedstawiany na różne sposoby. W latach trzydziestych zaczął tworzyć sceny przemocy seksualnej. W tamtym czasie Picasso pozostawał pod wpływem surrealizmu, który zachęcał do eksploracji nieświadomych myśli i pragnień.
Mityczny Minotaur – po części człowiek, po części byk – był alter ego Picassa w latach trzydziestych XX wieku i częścią szerszej eksploracji klasycyzmu, która była widoczna w jego twórczości przez wiele lat. Minotaur był także symbolem surrealistów, którzy postrzegali go jako uosobienie zakazanych pragnień. Dla Picassa był to wyraz złożonych emocji w czasie osobistych zawirowań. Minotaur symbolizował lubieżność, przemoc, poczucie winy i rozpacz.
Litografie pochodzą z jedynej, numerowanej ołówkiem serii wydanej dla Muzeum Müllheim pod kontrolą SPADEM w nakładzie 1200 szt.

08
Pablo PICASSO (1881 - 1973)

Minotaur Pieszczący Twarzą Dłoń Śpiącej Dziewczyny

litografia, papier czerpany, 44 x 33 cm;
oryginalnie zamontowana na czarnym, bezkwasowym kartonie 50 x 40 cm;
sygn. p.d. faksymile sygnatury Picassa, numerowana ołówkiem l. d.: 738/1200, w l. d. rogu papieru odbita główka wg rysunku Picassa, na odwrocie p. d. stopka: PABLO PICASSO, VOLLARD SUITE, Planche [numer grafiki cyframi rzymskimi], Été tirée a 1.200 exemplaires. Tous, les exemplaires ont été numérotés, Copyright by S.P.A.D.E.M. 1973.
Orginalny certyfikat.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Cykl "Vollard Suite" to cykl 100 rycin wykonanych pierwotnie w technice akwaforty; od 1939 roku rytowane przez Rogera Lacouriere (1892-1967). Cykl był tworzony przez Picassa w latach 1930-1937 i został nazwany na cześć marszanda, który je u Picassa zamówił, Ambroise Vollard (1866-1939). Vollard nie doczekał publikacji całego cyklu, który po jego śmierci został zasponsorowany przez Fundusz Abby Aldrich Rockefeller.
W cyklu znajdują się grafiki o różnej tematyce, ale najważniejsza jest pracownia rzeźbiarza. Wśród nich znajduje się grupa przedstawiająca wyrzeźbioną głowę przypominającą kilka innych, które Picasso stworzył zainspirowany swoją kochanką, Marie-Thérese Walter. Wiele z tych rycin przedstawia postać kobiecą, przypominającą Marie-Therese, która była jego muzą i modelką.
Seksualność to powracający motyw w twórczości Picassa, przedstawiany na różne sposoby. W latach trzydziestych zaczął tworzyć sceny przemocy seksualnej. W tamtym czasie Picasso pozostawał pod wpływem surrealizmu, który zachęcał do eksploracji nieświadomych myśli i pragnień.
Mityczny Minotaur – po części człowiek, po części byk – był alter ego Picassa w latach trzydziestych XX wieku i częścią szerszej eksploracji klasycyzmu, która była widoczna w jego twórczości przez wiele lat. Minotaur był także symbolem surrealistów, którzy postrzegali go jako uosobienie zakazanych pragnień. Dla Picassa był to wyraz złożonych emocji w czasie osobistych zawirowań. Minotaur symbolizował lubieżność, przemoc, poczucie winy i rozpacz.
Litografie pochodzą z jedynej, numerowanej ołówkiem serii wydanej dla Muzeum Müllheim pod kontrolą SPADEM w nakładzie 1200 szt.