Malarz, miniaturzysta, litograf. Uczeń Marcella Bacciarellego i Antoniego Brodowskiego. Tworzył głównie portrety, malował wizerunki przedstawicieli arystokracji, mieszczaństwa, uczonych, aktorów. Najczęściej posługiwał się akwarelą i gwaszem, rzadziej techniką olejną. Zajmował się też litografią. Od 1819 uczestniczył regularnie w warszawskich wystawach zbiorowych poza portretami prezentując miniaturowe kopie z dzieł Tycjana, van Dycka czy Rubensa. Jego styl cechuje pewny, swobodny rysunek, różnorodna technika malarska, bogata, wyrazista kolorystyka oraz trafność charakterystyki psychologicznej portretowanych osób. Jego prace posiadają muzea w Warszawie, Krakowie i Pszczynie.
Gwasz, kość; 8,5 x 6,5 cm (owal)
Sygnowany p.g.: Marszałkiewicz
Fazowana szybka; wewnętrzna ramka mosiężna, złocona; zewnętrzna drewniana, wyłożona płytkami z kości i rogu.
Malarz, miniaturzysta, litograf. Uczeń Marcella Bacciarellego i Antoniego Brodowskiego. Tworzył głównie portrety, malował wizerunki przedstawicieli arystokracji, mieszczaństwa, uczonych, aktorów. Najczęściej posługiwał się akwarelą i gwaszem, rzadziej techniką olejną. Zajmował się też litografią. Od 1819 uczestniczył regularnie w warszawskich wystawach zbiorowych poza portretami prezentując miniaturowe kopie z dzieł Tycjana, van Dycka czy Rubensa. Jego styl cechuje pewny, swobodny rysunek, różnorodna technika malarska, bogata, wyrazista kolorystyka oraz trafność charakterystyki psychologicznej portretowanych osób. Jego prace posiadają muzea w Warszawie, Krakowie i Pszczynie.