Obraz reprodukowany i wzmiankowany w:
K. Olszański, Juliusz Kossak, wyd. Ossolineum, Wrocław-Warszawa-Kraków 1988, s. 90, poz. kat. 698.
W roku 1895 powstały w pracowni Juliusza akwarele na całkiem dobrym poziomie [...]. Wreszcie piąty obraz z serii gniewoszowskiej Mikołaj Gniewosz ratuje króla Jana Kazimierza pod Zborowem, którego to obrazu nabywca “nie uznał za dosyć dobry”, gdyż przedstawiał sytuację już po niebezpieczeństwie, króla uratowanego, a Tatarów uciekających i artysta musiał wykonać drugą wersję (w 1897), odpowia- dającą życzeniu zamawiającego, zresztą z korzyścią dla nowej, lepszej kompozycji.
- K. Olszański, Juliusz Kossak, dz. cyt., s. 92.
akwarela, ołówek, papier naklejony na tekturę, 41,5 x 61 cm
sygn. p.d.: JK. (monogram wiązany)
na odwrocie
- (długopis): [...] ul. Halicka 99. - Kraków - pieczęć: ZAKŁAD INTROLIGATORSKI | STANISŁAW ŻMUDA | Kraków - ulica Izaaka 3
Obraz reprodukowany i wzmiankowany w:
K. Olszański, Juliusz Kossak, wyd. Ossolineum, Wrocław-Warszawa-Kraków 1988, s. 90, poz. kat. 698.
W roku 1895 powstały w pracowni Juliusza akwarele na całkiem dobrym poziomie [...]. Wreszcie piąty obraz z serii gniewoszowskiej Mikołaj Gniewosz ratuje króla Jana Kazimierza pod Zborowem, którego to obrazu nabywca “nie uznał za dosyć dobry”, gdyż przedstawiał sytuację już po niebezpieczeństwie, króla uratowanego, a Tatarów uciekających i artysta musiał wykonać drugą wersję (w 1897), odpowia- dającą życzeniu zamawiającego, zresztą z korzyścią dla nowej, lepszej kompozycji.
- K. Olszański, Juliusz Kossak, dz. cyt., s. 92.