Całostronicowe drzeworyty na oddzielnych tablicach, każdy sygnowany monogramem wiązanym SM. Pierwsza bibliofilska edycja Don Kichota w Polsce.
Mrożewski pracował nad tymi ilustracjami kilka lat, począwszy od roku 1930. Ilustracje do Don Kichota pokazano w 1931 roku na Międzynarodowej Wystawie Pięknej Książki, organizowanej w Paryżu przez Jakuba Mortkowicza. Mrożewski wystawił je też na otwartej 6 lutego 1932 roku w Zachęcie III Wystawie Grafiki Polskiej. Otrzymał za nie nagrodę w wysokości 200 zł (sic!).
"Czarodziej rylca" stworzył ryciny zachwycające wdziękiem i jednorodnością kompozycji. Sceny, w większości pozbawione drugiego planu, wypełniają postacie zbudowane z miękkich linii i delikatnych odcieni szarości. Ilustracje emanują spokojem.
Literatura: A. Pietrzak, "Czarodziej rylca", Warszawa 2004, www.ebib.pl
z dwudziestoma czterema drzeworytami Stefana Mrożewskiego, wydawca Jakób Mortkowicz [1933],
30 x 23 cm, oprawa z epoki - granatowe płótno z tłoczoną złotem tytulaturą.
Całostronicowe drzeworyty na oddzielnych tablicach, każdy sygnowany monogramem wiązanym SM. Pierwsza bibliofilska edycja Don Kichota w Polsce.
Mrożewski pracował nad tymi ilustracjami kilka lat, począwszy od roku 1930. Ilustracje do Don Kichota pokazano w 1931 roku na Międzynarodowej Wystawie Pięknej Książki, organizowanej w Paryżu przez Jakuba Mortkowicza. Mrożewski wystawił je też na otwartej 6 lutego 1932 roku w Zachęcie III Wystawie Grafiki Polskiej. Otrzymał za nie nagrodę w wysokości 200 zł (sic!).
"Czarodziej rylca" stworzył ryciny zachwycające wdziękiem i jednorodnością kompozycji. Sceny, w większości pozbawione drugiego planu, wypełniają postacie zbudowane z miękkich linii i delikatnych odcieni szarości. Ilustracje emanują spokojem.
Literatura: A. Pietrzak, "Czarodziej rylca", Warszawa 2004, www.ebib.pl