W głośnym cyklu "Pozytywy" Zbigniew Libera (ur. 1959) aranżuje na nowo sceny z ikonicznych, XX-wiecznych fotografii prasowych. Scena z wyzwolenia obozu Auschwitz w 1945 roku, przemienia się tu w grupowy portret rozbawionych znajomych artysty. Libera podejmuje temat historycznej traumy i możliwości jej przekroczenia, analizując w jaki sposób nasza pamięć historyczna ukształtowana jest przez obrazowe klisze. W "Pozytywach" historia i fotografia spotykają się ze sobą jako dwie wielkie siły kreujące i manipulujące świadomością zbiorową.
c-print, 69,5 x 104,5 cm
egzemplarz autorski (A.P.),
praca w oprawie,
sygnowana na odwrocie fotografii
W głośnym cyklu "Pozytywy" Zbigniew Libera (ur. 1959) aranżuje na nowo sceny z ikonicznych, XX-wiecznych fotografii prasowych. Scena z wyzwolenia obozu Auschwitz w 1945 roku, przemienia się tu w grupowy portret rozbawionych znajomych artysty. Libera podejmuje temat historycznej traumy i możliwości jej przekroczenia, analizując w jaki sposób nasza pamięć historyczna ukształtowana jest przez obrazowe klisze. W "Pozytywach" historia i fotografia spotykają się ze sobą jako dwie wielkie siły kreujące i manipulujące świadomością zbiorową.