Duża pośmiertna wystawa Marii Anto odbyła się w Zachęcie dwa lata po śmierci Artystki. Towarzyszyło jej obszerne wydawnictwo z reprodukcjami prac, w których odnajdujemy motywy i formy z przedstawionego do sprzedaży obrazu. W połowie lat 70-tych powstał cykl obrazów z wachlarzem, który to rekwizyt pozornie mało eksponowany, kreuje nastroje kompozycji wprowadzając niepokój i tajemniczość. I chociaż uwagę widza przyciągają psy, usytuowane centralnie i będące bohaterami sceny, to postać w błękitnej sukni kryjąca twarz za wachlarzem tworzy surrealną atmosferę tego dzieła.

144
Maria ANTO (1937 Warszawa - 2007 Warszawa)

MIELNO (PORTRET MULCI I MIŚKA - PANKRACEGO), 1987

olej, płótno
100,5 x 120 cm
sygn. pośrodku dolnej krawędzi: Maria Anto 1987
na odwr. na pł. sygn.: Maria Anto 1987 | 915 [w kółku]
pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę
Na górnym krośnie sygnatura i napis: MARIA ANTO 1987 "MIELNO" 100 x 120 (Portret Mulci i Miśka-Pankracego).

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Duża pośmiertna wystawa Marii Anto odbyła się w Zachęcie dwa lata po śmierci Artystki. Towarzyszyło jej obszerne wydawnictwo z reprodukcjami prac, w których odnajdujemy motywy i formy z przedstawionego do sprzedaży obrazu. W połowie lat 70-tych powstał cykl obrazów z wachlarzem, który to rekwizyt pozornie mało eksponowany, kreuje nastroje kompozycji wprowadzając niepokój i tajemniczość. I chociaż uwagę widza przyciągają psy, usytuowane centralnie i będące bohaterami sceny, to postać w błękitnej sukni kryjąca twarz za wachlarzem tworzy surrealną atmosferę tego dzieła.