Artysta tworząc obraz zastosował dwie techniki, które starają się do siebie dopasować i zamaskować granice między sobą. Część obrazu wykonana jest klasycznie, farbami olejnymi. Raman użył również do wykonania pracy pieczątki z napisem „malarstwo upadło”. Pragnienie połączenia tych dwóch technik jest po części przypadkowe. Nakładające się na siebie frazy sprawiają wrażenie nieczytelności a tusz z pieczątki zamienia się powoli w jednolitą, barwną plamę. „Farba jako materiał, jest w naszych czasach coraz mniej kojarzona z przedstawianiem czegoś innego niż ona sama. W pewnym stopniu stała się praktycznie tak abstrakcyjna, jak litera, – nie pamiętamy już, dlaczego nagle wynaleziono litery o konkretnym kształcie. Tak jak nie kojarzymy farby, na przykład niebieskiej z niebem, ale tylko kolorem.”

Raman Axionau zajmuje się performansem, instalacją, wideo i różnymi praktykami wizualnymi, pracuje również w pracowni architektonicznej i projektowej. Prace Romana Axionawa dotyczą praktyk partycypacyjnych w teorii socjologii sztuki. Mieszka w Mińsku na Białorusi. Wystawy i projekty własne: 2019 - ... - „Nieucieleśniony”, projekt po wystawie „Praca organiczna”, przestrzeń prywatna, Brześć, Białoruś 2019 - „Dziura”, spektakl, aleja Maszerowa, Mińsk, Białoruś 2018-2019 - Projekt online na platformie facebook "galeria bez nazwy i miejsca" 2012 - „Natychmiastowe”, galeria Ў, Mińsk, Białoruś Wystawy zbiorowe i projekty: 2021 - „Każdego dnia. Sztuka Solidarność”, Mystetskiy Arsenal, Kijów, Ukraina
2020 - "Nie / śmieszne zdjęcia", KH space, Brześć, Białoruś - „Cranial dystantsya”, galeria Ў, Mińsk, Białoruś - „LIVE IN / LEAVING”, międzynarodowy projekt online - "Salon Jesienny 2020", Pałac Sztuki, Mińsk, Białoruś - „Pracuj więcej! Odpoczywaj więcej! Test testowy”, Mińsk, Białoruś 2019 - „Status: Wysnowowie. Jak byś był z mistrzami sonnii?”, Przestrzeń KH, Brześć, Białoruś - „Porozmawiajmy o śmierci”, przestrzeń prywatna, Brześć, Białoruś - "Pracuj więcej! Odpoczywaj więcej! Side dotyka", Mińsk, Białoruś
2019 - „Status: Wysnowowie. Jak byś był z mistrzami sonnii?”, Przestrzeń KH, Brześć, Białoruś - „Porozmawiajmy o śmierci”, przestrzeń prywatna, Brześć, Białoruś - "Pracuj więcej! Odpoczywaj więcej! Side dotyka", Mińsk, Białoruś - „Praca organiczna”, przestrzeń prywatna, Brześć, Białoruś - "After party", przestrzeń "Konserwy", Brześć, Białoruś - „Salon Jesienny 2019”, Mińsk, Białoruś - "Usse razam", Sala Wystawowa OOKTs, Brześć, Białoruś
"Myazha", Pałac Sztuki, Mińsk, Białoruś 2018 - „Pracuj więcej! Odpoczywaj więcej! 2018”, Mińsk, Białoruś - "1 performance, 1 film, 7 marynarek, 14 rysunków, 19 wierszy, 23 zdjęcia", przestrzeń prywatna, Brześć, Białoruś 2017 - „Pracuj więcej! Odpoczywaj więcej! Transmisja”, Mińsk, Białoruś 2014 - „Cztery rogi”, galeria „Luda”, Petersburg, Rosja - „Kochać oglądać”, Nepokorennykh 17, Petersburg, Rosja 2011 - Prezentacja projektu „Natychmiast” w ramach konkursu Smart Art, Mińsk, Białoruś 2009 - „parazzzit w Białoruskim Narodowym Muzeum Sztuki”, w ramach projektu „parazzzit w muzeach świata”, galeria „parazzzit”, Mińsk, Białoruś Edukacja: - Mińska Szkoła Artystyczna im. A.K. Glebova (1999-2003) - Mińska Państwowa Akademia Sztuki (2004-2010)

28
Raman AXIONAU

Miękkie i kolczaste, 2023

akryl, płótno, 44 x 57 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Artysta tworząc obraz zastosował dwie techniki, które starają się do siebie dopasować i zamaskować granice między sobą. Część obrazu wykonana jest klasycznie, farbami olejnymi. Raman użył również do wykonania pracy pieczątki z napisem „malarstwo upadło”. Pragnienie połączenia tych dwóch technik jest po części przypadkowe. Nakładające się na siebie frazy sprawiają wrażenie nieczytelności a tusz z pieczątki zamienia się powoli w jednolitą, barwną plamę. „Farba jako materiał, jest w naszych czasach coraz mniej kojarzona z przedstawianiem czegoś innego niż ona sama. W pewnym stopniu stała się praktycznie tak abstrakcyjna, jak litera, – nie pamiętamy już, dlaczego nagle wynaleziono litery o konkretnym kształcie. Tak jak nie kojarzymy farby, na przykład niebieskiej z niebem, ale tylko kolorem.”

Raman Axionau zajmuje się performansem, instalacją, wideo i różnymi praktykami wizualnymi, pracuje również w pracowni architektonicznej i projektowej. Prace Romana Axionawa dotyczą praktyk partycypacyjnych w teorii socjologii sztuki. Mieszka w Mińsku na Białorusi. Wystawy i projekty własne: 2019 - ... - „Nieucieleśniony”, projekt po wystawie „Praca organiczna”, przestrzeń prywatna, Brześć, Białoruś 2019 - „Dziura”, spektakl, aleja Maszerowa, Mińsk, Białoruś 2018-2019 - Projekt online na platformie facebook "galeria bez nazwy i miejsca" 2012 - „Natychmiastowe”, galeria Ў, Mińsk, Białoruś Wystawy zbiorowe i projekty: 2021 - „Każdego dnia. Sztuka Solidarność”, Mystetskiy Arsenal, Kijów, Ukraina
2020 - "Nie / śmieszne zdjęcia", KH space, Brześć, Białoruś - „Cranial dystantsya”, galeria Ў, Mińsk, Białoruś - „LIVE IN / LEAVING”, międzynarodowy projekt online - "Salon Jesienny 2020", Pałac Sztuki, Mińsk, Białoruś - „Pracuj więcej! Odpoczywaj więcej! Test testowy”, Mińsk, Białoruś 2019 - „Status: Wysnowowie. Jak byś był z mistrzami sonnii?”, Przestrzeń KH, Brześć, Białoruś - „Porozmawiajmy o śmierci”, przestrzeń prywatna, Brześć, Białoruś - "Pracuj więcej! Odpoczywaj więcej! Side dotyka", Mińsk, Białoruś
2019 - „Status: Wysnowowie. Jak byś był z mistrzami sonnii?”, Przestrzeń KH, Brześć, Białoruś - „Porozmawiajmy o śmierci”, przestrzeń prywatna, Brześć, Białoruś - "Pracuj więcej! Odpoczywaj więcej! Side dotyka", Mińsk, Białoruś - „Praca organiczna”, przestrzeń prywatna, Brześć, Białoruś - "After party", przestrzeń "Konserwy", Brześć, Białoruś - „Salon Jesienny 2019”, Mińsk, Białoruś - "Usse razam", Sala Wystawowa OOKTs, Brześć, Białoruś
"Myazha", Pałac Sztuki, Mińsk, Białoruś 2018 - „Pracuj więcej! Odpoczywaj więcej! 2018”, Mińsk, Białoruś - "1 performance, 1 film, 7 marynarek, 14 rysunków, 19 wierszy, 23 zdjęcia", przestrzeń prywatna, Brześć, Białoruś 2017 - „Pracuj więcej! Odpoczywaj więcej! Transmisja”, Mińsk, Białoruś 2014 - „Cztery rogi”, galeria „Luda”, Petersburg, Rosja - „Kochać oglądać”, Nepokorennykh 17, Petersburg, Rosja 2011 - Prezentacja projektu „Natychmiast” w ramach konkursu Smart Art, Mińsk, Białoruś 2009 - „parazzzit w Białoruskim Narodowym Muzeum Sztuki”, w ramach projektu „parazzzit w muzeach świata”, galeria „parazzzit”, Mińsk, Białoruś Edukacja: - Mińska Szkoła Artystyczna im. A.K. Glebova (1999-2003) - Mińska Państwowa Akademia Sztuki (2004-2010)