W 1995 roku Muzeum Sztuki w Łodzi zorganizowało wystawę retrospektywną artystki w setną rocznicę urodzin.
Artystka związana z awangardą lat 30-tych. Studiowała w École Nationale des Arts Decoratifs w Paryżu (1921-1924).
Anka Ptaszkowska w artykule zamieszczonym w katalogu wystawy pisze: "Malarstwo Mewy Łunkiewicz jest tak cywilizowane jak była ona sama, ze wszystkim co to oznacza, a więc wrażliwością, rozważną subtelnością, wyrafinowaniem i absolutnym, ale to absolutnym odrzuceniem prostactwa, we wszelkich, nawet najbardziej zakamuflowanych postaciach. [?] Otoczona w Polsce różnymi formami ekstremizmu i szczerze z nimi sympatyzująca,
Maria Ewa Łunkiewicz pozostaje jedyną w naszym malarstwie reprezentantką École de Paris, w jej czystym i znakomitym wydaniu."
olej na płycie pilśniowej,
73,5 x 54 cm,
sygnowany l.d. "Mewa Łunkiewicz 61"
W 1995 roku Muzeum Sztuki w Łodzi zorganizowało wystawę retrospektywną artystki w setną rocznicę urodzin.
Artystka związana z awangardą lat 30-tych. Studiowała w École Nationale des Arts Decoratifs w Paryżu (1921-1924).
Anka Ptaszkowska w artykule zamieszczonym w katalogu wystawy pisze: "Malarstwo Mewy Łunkiewicz jest tak cywilizowane jak była ona sama, ze wszystkim co to oznacza, a więc wrażliwością, rozważną subtelnością, wyrafinowaniem i absolutnym, ale to absolutnym odrzuceniem prostactwa, we wszelkich, nawet najbardziej zakamuflowanych postaciach. [?] Otoczona w Polsce różnymi formami ekstremizmu i szczerze z nimi sympatyzująca,
Maria Ewa Łunkiewicz pozostaje jedyną w naszym malarstwie reprezentantką École de Paris, w jej czystym i znakomitym wydaniu."