Praca, element cyklu, pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Artysta, członek "Grupy Wrocławskiej", w latach 1952 - 1981 związany był dydaktycznie z Zespołem Szkół Plastycznych we Wrocławiu. W "Przeglądzie Artystycznym" z 1963 czytamy o obrazach Zygmunta Woźnowskiego: "Z. Woźnowski tworzy coraz to nowe układy z form jakichś owadów, larw i mrówek. Gromadzi je, rozrzuca, wpisuje w siebie (...). Obrazy jego utkane najczęściej w ciepłej spłowiałej lub natężającej się gamie barwnej przypominają stare kobierce Wschodu lub emalie średniowieczne". Artysta często przedstawiał na swoich monumentalnych płótnach apo­kaliptyczne wizje, w których kosmiczna siła unicestwia zdobycze europejskiej cywilizacji.

25
Zygmunt WOŹNOWSKI

Miasto promieniste, lata 60.

Tempera, płótno; wym.: 81 x 100 cm; nie sygn.


* droit de suite

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Praca, element cyklu, pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Artysta, członek "Grupy Wrocławskiej", w latach 1952 - 1981 związany był dydaktycznie z Zespołem Szkół Plastycznych we Wrocławiu. W "Przeglądzie Artystycznym" z 1963 czytamy o obrazach Zygmunta Woźnowskiego: "Z. Woźnowski tworzy coraz to nowe układy z form jakichś owadów, larw i mrówek. Gromadzi je, rozrzuca, wpisuje w siebie (...). Obrazy jego utkane najczęściej w ciepłej spłowiałej lub natężającej się gamie barwnej przypominają stare kobierce Wschodu lub emalie średniowieczne". Artysta często przedstawiał na swoich monumentalnych płótnach apo­kaliptyczne wizje, w których kosmiczna siła unicestwia zdobycze europejskiej cywilizacji.