W 2004r. uzyskał dyplom Magistra Sztuki z malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Ważniejsze wystawy: zbiorowe w bydgoskim BWA, w brodnickim Domu Kultury. Nagroda specjalna na festiwalu "Zdarzenia" w Tczewie. Indywidualna wystawa w Palazzo Colicola w Spoleto we Włoszech oraz wystawa w Palazzo Canova w San Gemini we Włoszech. I nagroda w konkursie malarskim "Foresta Fosille" Dunarobba we Włoszech w 2005r.

Komentarz autorski:
Proces powstawania tego dzieła był złożony, wielowarstwowy. W początkowej fazie istotną rolę odgrywała intuicja, przypadek, liczne niewiadome wynikające z rozlewających się farb, które ukształtowały następne podejmowane decyzje. Poprzez użycie najróżniejszych narzędzi i farb olejnych oraz wodnych, bejc, farb w spray’u, rozpuszczalników, sproszkowanych pigmentów powoli lecz stopniowo można było zacząć coraz bardziej kontrolować zachodzące na płótnie procesy. Dopiero po przeschnięciu, płótno można było powiesić i posłużyć się bardziej precyzyjnymi narzędziami rysunkowymi, węglem i piórkiem. Różnorodność połączonych, zastosowanych tu technik w rezultacie dała wielowątkową narrację i wielowarstwową formę.

77
Jan SKOLIMOWSKI (ur. 1978, Września)

Miasto, 2016

technika mieszana na płótnie, 90x200cm,
opisany na odwrocie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W 2004r. uzyskał dyplom Magistra Sztuki z malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Ważniejsze wystawy: zbiorowe w bydgoskim BWA, w brodnickim Domu Kultury. Nagroda specjalna na festiwalu "Zdarzenia" w Tczewie. Indywidualna wystawa w Palazzo Colicola w Spoleto we Włoszech oraz wystawa w Palazzo Canova w San Gemini we Włoszech. I nagroda w konkursie malarskim "Foresta Fosille" Dunarobba we Włoszech w 2005r.

Komentarz autorski:
Proces powstawania tego dzieła był złożony, wielowarstwowy. W początkowej fazie istotną rolę odgrywała intuicja, przypadek, liczne niewiadome wynikające z rozlewających się farb, które ukształtowały następne podejmowane decyzje. Poprzez użycie najróżniejszych narzędzi i farb olejnych oraz wodnych, bejc, farb w spray’u, rozpuszczalników, sproszkowanych pigmentów powoli lecz stopniowo można było zacząć coraz bardziej kontrolować zachodzące na płótnie procesy. Dopiero po przeschnięciu, płótno można było powiesić i posłużyć się bardziej precyzyjnymi narzędziami rysunkowymi, węglem i piórkiem. Różnorodność połączonych, zastosowanych tu technik w rezultacie dała wielowątkową narrację i wielowarstwową formę.