Proweniencja:
kolekcja prywatna, Kraków

Weduty Edwarda Dwurnika to specyficzne malarskie zapisy odzwierciedlające realne miejsca, bez nadmiernej dbałości o faktyczny układ ulic i miejsc. Istotniejsze są motywy ukryte w planach miast oraz detale, którymi wypełniona jest przestrzeń obrazu. Uproszczony sposób malowania nawiązuje do stylistyki Nikifora - najważniejszej inspiracji twórczej artysty. Olejna praca z 1974 roku zwraca uwagę kolorystyczną różnorodnością i rozbudowanym sztafażem. Główną rolę odgrywa miasto i jego architektura. Dwurnik w roku powstania obrazu uczestniczył w Międzynarodowym Plenerze w Osetnicy. Prezentował swoje prace w BWA w Lublinie, krakowskiej Galerii Arkady oraz wspólnie z Jerzym Kaliną w Galerii Teatru Studio w Warszawie.

27
Edward DWURNIK (1943 Radzymin - 2018 Warszawa)

Miasto, 1974

olej, płótno; 72,3 x 91,5 cm w świetle ramy;
sygn. i dat. p. d.: E. DWURNIK. 74.
na odwrocie:
- fragment nalepki zakładu stolarskiego
- na krośnie oznaczenie: 11.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja:
kolekcja prywatna, Kraków

Weduty Edwarda Dwurnika to specyficzne malarskie zapisy odzwierciedlające realne miejsca, bez nadmiernej dbałości o faktyczny układ ulic i miejsc. Istotniejsze są motywy ukryte w planach miast oraz detale, którymi wypełniona jest przestrzeń obrazu. Uproszczony sposób malowania nawiązuje do stylistyki Nikifora - najważniejszej inspiracji twórczej artysty. Olejna praca z 1974 roku zwraca uwagę kolorystyczną różnorodnością i rozbudowanym sztafażem. Główną rolę odgrywa miasto i jego architektura. Dwurnik w roku powstania obrazu uczestniczył w Międzynarodowym Plenerze w Osetnicy. Prezentował swoje prace w BWA w Lublinie, krakowskiej Galerii Arkady oraz wspólnie z Jerzym Kaliną w Galerii Teatru Studio w Warszawie.