Margit Reich-Sielska naukę rozpoczęła w Wolnej Akademii Sztuk Pięknych we Lwowie
u L. Podhoreckiego, E. Pietscha i F. Wygrzywalskiego. W latach 1920-1922 kontynuowała studia w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie u I. Pieńkowskiego, W. Jarockiego i H. Kunzka. W roku 1925 wyjechała do Paryża i uczęszczała tam do Academie Moderne, gdzie uczyła się u F. Legera i A. Ozenfanta. Po powrocie do Lwowa w 1929 włączyła się w tamtejsze życie artystyczne. Była współzałożycielką Zrzeszenia Artystów Plastyków "artes" i współautorką I Teki graficznej tego ugrupowania. Od 1932 roku należała do Lwowskiego Związku Artystów Plastyków oraz do ugrupowania "Zespół". W 1931 roku wyszła za mąż za malarza, Romana Sielskiego. W 1937 roku odbyła wraz z nim podróż do Paryża. Malowała pejzaże, akty, martwe natury i portrety posługując się dekoracyjną płaską plamą. W swojej twórczości wykorzystywała też w nieznacznym stopniu zdobycze surrealizmu. Uprawiała także collage i fotomontaż. Prace swoje prezentowała na licznych wystawach w kraju - we Lwowie, w Stanisławowie, w Tarnopolu, w Warszawie, w Krakowie oraz i za granicą - w Szwecji i w Moskwie. Po wojnie pozostała we Lwowie.
olej, tektura;
50 x 70 cm;
na odwrocie napisy cyrylicą: 11 Sielska M. I. | Roriece pid goro | 1960-ti r. | k/o 50 x 70
Margit Reich-Sielska naukę rozpoczęła w Wolnej Akademii Sztuk Pięknych we Lwowie
u L. Podhoreckiego, E. Pietscha i F. Wygrzywalskiego. W latach 1920-1922 kontynuowała studia w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie u I. Pieńkowskiego, W. Jarockiego i H. Kunzka. W roku 1925 wyjechała do Paryża i uczęszczała tam do Academie Moderne, gdzie uczyła się u F. Legera i A. Ozenfanta. Po powrocie do Lwowa w 1929 włączyła się w tamtejsze życie artystyczne. Była współzałożycielką Zrzeszenia Artystów Plastyków "artes" i współautorką I Teki graficznej tego ugrupowania. Od 1932 roku należała do Lwowskiego Związku Artystów Plastyków oraz do ugrupowania "Zespół". W 1931 roku wyszła za mąż za malarza, Romana Sielskiego. W 1937 roku odbyła wraz z nim podróż do Paryża. Malowała pejzaże, akty, martwe natury i portrety posługując się dekoracyjną płaską plamą. W swojej twórczości wykorzystywała też w nieznacznym stopniu zdobycze surrealizmu. Uprawiała także collage i fotomontaż. Prace swoje prezentowała na licznych wystawach w kraju - we Lwowie, w Stanisławowie, w Tarnopolu, w Warszawie, w Krakowie oraz i za granicą - w Szwecji i w Moskwie. Po wojnie pozostała we Lwowie.