Absolwent szkół artystycznych Krakowa, Monachium i Berlina, od 1922 r. osiadły we Francji, skąd przyjeżdżał do kraju. Był członkiem Towarzystwa Artystów Polskich w Paryżu, Polskiego Towarzystwa Artystyczno-Literackiego w Paryżu, `Grupy Pięciu` (1918) oraz grupy `Rytm` (1921). Wystawiał m.in. w warszawskim TZSP (wyst. Indywidualna w 1920 r.), Salonie F. Richlinga (1913), Salonie Cz. Garlińskiego (1924, 1926, 1929), na paryskich Salonach, w Galerie Druet (1925, 1928), w Wenecji, Rzymie, Wiedniu, Pradze, Moskwie. Jego wczesna twórczość ukształtowała się pod wpływem francuskiego postimpresjonizmu, a zwłaszcza estetyki P. Cézanne`a.
Olej na płótnie
81 x 100 cm
Sygnowany l.d. - "Kramstyk"
Wystawiany - École de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, TPSP, Kraków, 1998 r.
Literatura - École de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka, kat. wyst. pod red. J. Grabskiego, Kraków 1998, s. 95 (reprodukcja).
- Słownik Malarzy Polskich od dwudziestolecia międzywojennego do końca XX wieku, tom 2, Warszawa 2001, s. 171 (reprodukcja).
- Roman Kramsztyk. 1885-1942, kat. wyst. pod red. Renaty Piątkowskiej, Żydowski Instytut Historyczny oraz Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1997, poz. 19, s. 177 (reprodukcja)
Absolwent szkół artystycznych Krakowa, Monachium i Berlina, od 1922 r. osiadły we Francji, skąd przyjeżdżał do kraju. Był członkiem Towarzystwa Artystów Polskich w Paryżu, Polskiego Towarzystwa Artystyczno-Literackiego w Paryżu, `Grupy Pięciu` (1918) oraz grupy `Rytm` (1921). Wystawiał m.in. w warszawskim TZSP (wyst. Indywidualna w 1920 r.), Salonie F. Richlinga (1913), Salonie Cz. Garlińskiego (1924, 1926, 1929), na paryskich Salonach, w Galerie Druet (1925, 1928), w Wenecji, Rzymie, Wiedniu, Pradze, Moskwie. Jego wczesna twórczość ukształtowała się pod wpływem francuskiego postimpresjonizmu, a zwłaszcza estetyki P. Cézanne`a.