Wystawiany: Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Warszawie, grudzień 1981 - styczeń 1982, nr kat. IV/503.

Studiował w Wolnej Akademii Sztuk Pięknych i Państwowej Szkole Przemysłowej u K. Sichulskiego we Lwowie. Był uczniem Fernanda Légera w Paryżu (1924). Od 1930 r. należał do grupy "Artes", wystawiał z nią i był jednym z najważniejszych artystów lwowskiej lewicującej awangardy. Jego prace z okresu międzywojennego bliskie były surrealizmowi, kubizmowi i sztuce Légera, cechowało je prymityzowanie formy. Od 1937 r. stopniowo ewoluował od figuracji do abstrakcji. Po wojnie związał się z warszawskim środowiskiem awangardowym skupionym w Klubie Młodych Artystów i Naukowców. Wystawiał na Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie w 1948 r. Od 1947 r. był wykładowcą, a od 1956 r. profesorem warszawskiej ASP. W końcu lat 40. rozpoczęła się w jego twórczości faza malarstwa abstrakcyjnego.

55
Marek WŁODARSKI (Henryk Streng) (1903 - 1960)

MĘŻCZYŹNI NA ULICY

szkic ilustracji do książki Debory Vogel "Akacje kwitną", ok. 1935
sepia, pędzel na papierze, 21 x 17,1 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wystawiany: Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Warszawie, grudzień 1981 - styczeń 1982, nr kat. IV/503.

Studiował w Wolnej Akademii Sztuk Pięknych i Państwowej Szkole Przemysłowej u K. Sichulskiego we Lwowie. Był uczniem Fernanda Légera w Paryżu (1924). Od 1930 r. należał do grupy "Artes", wystawiał z nią i był jednym z najważniejszych artystów lwowskiej lewicującej awangardy. Jego prace z okresu międzywojennego bliskie były surrealizmowi, kubizmowi i sztuce Légera, cechowało je prymityzowanie formy. Od 1937 r. stopniowo ewoluował od figuracji do abstrakcji. Po wojnie związał się z warszawskim środowiskiem awangardowym skupionym w Klubie Młodych Artystów i Naukowców. Wystawiał na Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie w 1948 r. Od 1947 r. był wykładowcą, a od 1956 r. profesorem warszawskiej ASP. W końcu lat 40. rozpoczęła się w jego twórczości faza malarstwa abstrakcyjnego.