[opinia Iwony Danielewicz]
Tematyka obrazu oraz sposób ujęcia osoby portretowanej wskazują na malarza niemieckiego początków XX stulecia. Dzieło ukazuje raczej anonimową postać, niż jest to portret określonej postaci, wskazuje na to niedbała poza siedzącego mężczyzny, który wspiera dłoń na butelce z alkoholem, a wzrok zawiesza w próżni. Z obrazu emanuje atmosfera rezygnacji, pustki, zadumy. Kompozycja bliska jest niemieckim pracom z okresu wczesnego ekspresjonizmu, gdzie sposób wypowiedzi artysty oraz dynamiczne łączenie barw budują jej siłę wyrazu. Sposób malowania, jak również kolorystyka pracy mogą wskazywać na artystę zarówno w pełni ukształtowanego, jak i pracę studencką znaną z licznych przykładów z początku ubiegłego wieku.
Olej, sklejka drewniana, 86,5 x 62
Sygnowany w lewym, górnym rogu: I. Iru...(nieczytelnie)
[opinia Iwony Danielewicz]
Tematyka obrazu oraz sposób ujęcia osoby portretowanej wskazują na malarza niemieckiego początków XX stulecia. Dzieło ukazuje raczej anonimową postać, niż jest to portret określonej postaci, wskazuje na to niedbała poza siedzącego mężczyzny, który wspiera dłoń na butelce z alkoholem, a wzrok zawiesza w próżni. Z obrazu emanuje atmosfera rezygnacji, pustki, zadumy. Kompozycja bliska jest niemieckim pracom z okresu wczesnego ekspresjonizmu, gdzie sposób wypowiedzi artysty oraz dynamiczne łączenie barw budują jej siłę wyrazu. Sposób malowania, jak również kolorystyka pracy mogą wskazywać na artystę zarówno w pełni ukształtowanego, jak i pracę studencką znaną z licznych przykładów z początku ubiegłego wieku.