Do dzieła jest załączona opinia Adama Konopackiego z grudnia 2004 roku.
Rysunek pochodzi z liczącego 132 karty szkicownika Jacka Malczewskiego, opatrzonego na wklejce „tytułowej“ najpewniej autorskim tytułem XXXII. Na tej stronie, podobnie jak na ostatniej – umieszczono stempel: ZE ZBIORÓW MARJI MALCZEWSKIEJ z herbem rodowym. Szkicownik pochodzi z okresu nauki artysty w krakowskim Gimnazjum św. Jacka (1871-1873). Jak stwierdza Adam Konopacki: Wysoki numer szkicownika świadczy o niebywałym zapale rysowania, jakim odznaczał się naówczas osiemnastoletni Jacek Malczewski. Szkicownik XXXII zawiera [...] szkice postaci chłopów, wieśniaczek, Żydów, wiejskich dziadów i zaprzęgów, zwierząt, wiejskiej zabudowy, wnętrz kościołów. Większość rysunków została wykonana ołówkiem, zaledwie 9 z nich – piórkiem i tuszem.
tusz, piórko, papier
16 x 9,7 cm
p.d. ołówkiem: 108.
Do dzieła jest załączona opinia Adama Konopackiego z grudnia 2004 roku.
Rysunek pochodzi z liczącego 132 karty szkicownika Jacka Malczewskiego, opatrzonego na wklejce „tytułowej“ najpewniej autorskim tytułem XXXII. Na tej stronie, podobnie jak na ostatniej – umieszczono stempel: ZE ZBIORÓW MARJI MALCZEWSKIEJ z herbem rodowym. Szkicownik pochodzi z okresu nauki artysty w krakowskim Gimnazjum św. Jacka (1871-1873). Jak stwierdza Adam Konopacki: Wysoki numer szkicownika świadczy o niebywałym zapale rysowania, jakim odznaczał się naówczas osiemnastoletni Jacek Malczewski. Szkicownik XXXII zawiera [...] szkice postaci chłopów, wieśniaczek, Żydów, wiejskich dziadów i zaprzęgów, zwierząt, wiejskiej zabudowy, wnętrz kościołów. Większość rysunków została wykonana ołówkiem, zaledwie 9 z nich – piórkiem i tuszem.