Najwcześniejsza, z początku studiów w lwowskiej Szkole Przemysłu Artystycznego (1926-1929), ze znanych dotychczas prac autorki. Studia kontynuowała w Rzymie w Królewskiej Szkole Sztuk Pięknych (1929-1932). W tym czasie brała udział w wystawach w Rzymie, Paryżu, Nowym Jorku, a także we Lwowie i Poznaniu. Nagrodzona m. in. na V Salonie Instytutu Propagandy Sztuki w 1935 r.; płaskorzeźbę do kościoła polskiego w Paryżu w 1934 roku zakupiło Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Oprócz rzeźby sakralnej, będącej jej głównym tematem, zajmowała się rzeźbą portretową: Ewa (praca dyplomowa, 1932), Kardynał Sapieha, Herodiada (wystawiona w 1939 r. w Nowym Jorku).
brąz patynowany, wysokość 28,5 cm, sygnowany i datowany na lewym boku "J. Horodyska /1926". Na prawym, u podstawy, odlewnia:
"BR. ŁOPIEŃSCY /WARSZAWA".
Stan zachowania bardzo dobry. Oryginalna patyna bez przetarć i uszkodzeń. Według tradycji w rodzinie właściciela, przedstawia jednego z Radziwiłłów.
Literatura: Jurij Smirnow, Jadwiga Horodyska: życie i twórczość artystyczna, Lwów 2005.
Jurij Biuriułow, Rzeźba lwowska, Warszawa 2007 Neriton.
Najwcześniejsza, z początku studiów w lwowskiej Szkole Przemysłu Artystycznego (1926-1929), ze znanych dotychczas prac autorki. Studia kontynuowała w Rzymie w Królewskiej Szkole Sztuk Pięknych (1929-1932). W tym czasie brała udział w wystawach w Rzymie, Paryżu, Nowym Jorku, a także we Lwowie i Poznaniu. Nagrodzona m. in. na V Salonie Instytutu Propagandy Sztuki w 1935 r.; płaskorzeźbę do kościoła polskiego w Paryżu w 1934 roku zakupiło Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Oprócz rzeźby sakralnej, będącej jej głównym tematem, zajmowała się rzeźbą portretową: Ewa (praca dyplomowa, 1932), Kardynał Sapieha, Herodiada (wystawiona w 1939 r. w Nowym Jorku).