"Merkury i Jagniesia" to jeden z dwóch obrazów z motywem rzymskiego boga Merkurego znanych w całej twórczości Mehoffera. Obraz został opisywany przez Władysława Kozickiego w "Sztukach Pięknych" z przełomu 1926/27, nr. III, s. 406. Namalowany w 1914 roku, był dotychczas znany tylko z literatury i szkiców rysunkowych. Namalowane dzieło w 1914 roku, było dotychczas znane tylko z literatury i szkiców rysunkowych. Powstały rok wcześniej "Merkury w izbie czeladniczej" ma niewątpliwy związek z Merkurym i Jagniesią z 1914 roku. Możliwie, iż było to studium przygotowawcze do lub inny wariant przedstawienia Merkurego.
Prezentowany "Merkury i Jagniesia", opisywany w literaturze, po raz pierwszy pojawia się na rynku aukcyjnym. Jest to unikatowy obraz w twórczości Mehoffera.
olej, tektura, 50,3 × 34 cm
sygn. l. d.: Józef Mehoffer
na odwrocie autorski napis: Merkury jako posłaniec/Jowisza/Mehoffer/16/6 946.
oraz ekspertyza Feliksa Kopery z 1946 r.
"Merkury i Jagniesia" to jeden z dwóch obrazów z motywem rzymskiego boga Merkurego znanych w całej twórczości Mehoffera. Obraz został opisywany przez Władysława Kozickiego w "Sztukach Pięknych" z przełomu 1926/27, nr. III, s. 406. Namalowany w 1914 roku, był dotychczas znany tylko z literatury i szkiców rysunkowych. Namalowane dzieło w 1914 roku, było dotychczas znane tylko z literatury i szkiców rysunkowych. Powstały rok wcześniej "Merkury w izbie czeladniczej" ma niewątpliwy związek z Merkurym i Jagniesią z 1914 roku. Możliwie, iż było to studium przygotowawcze do lub inny wariant przedstawienia Merkurego.
Prezentowany "Merkury i Jagniesia", opisywany w literaturze, po raz pierwszy pojawia się na rynku aukcyjnym. Jest to unikatowy obraz w twórczości Mehoffera.