HISTORIA EGZEMPLARZA:
Prezentowany na Aukcji Zimowej Mercedes 250SE typu W108 opuścił fabrykę w 1966 roku i został przeznaczony na rynek Szwajcarski. Sprowadzony w stanie do renowacji został on częściowo odrestaurowany między 2003 i 2006 rokiem. Otrzymał wtedy nowe wnętrze na bazie oryginalnych materiałów Mercedesa, częściową renowację chromów, nowy lakier oraz nowe błotniki. Zarejestrowany jako zabytek, został wpisany do ewidencji. W 2010 roku, po zmianie właściciela, został on ponownie odrestaurowany, tym razem mechanicznie oraz blacharsko-lakierniczo. Zamontowano także nowe uszczelki i odnowiono deskę rozdzielczą. 6 lat po renowacji lakier prezentuje się w nienagannym stanie, a zestawienie kolorystyczne czarnego koloru numer 40 z niebieskim wnętrzem daje temu egzemplarzowi wyjątkową prezencję. Wszystkie drzwi oraz klapa bagażnika zamykają się idealnie, a silnik jest gotowy do dalekich tras. Jest to samochód o prawdziwie wyjątkowym wyglądzie po bardzo dobrze zrealizowanej renowacji, w Europejskiej wersji wyposażeniowej, z bardzo pożądanymi jednolitymi lampami zarezerwowanymi dla 250SE.

HISTORIA MODELU:
Gdy w roku 1965 Mercedesy W108 i W109 zastąpiły modele W111/W112, zwane "skrzydlakami", w designie niemieckiej marki nastąpiła mała rewolucja. Projektant nowego modelu klasy wyższej, Paul Bracq, zerwał z charakterystycznymi "skrzydłami" na tylnej klapie, obecnymi w poprzedniku. Powiększono szyby, dach stał się płaski, a całe auto - nie tylko optycznie - było niższe i szersze. Mimo że "skrzydlak" pozostał w produkcji aż do 1968 roku, od momentu debiutu nowego modelu zaczął być pozycjonowany niżej, zaś to W108/W109 zyskały miano najnowocześniejszego Mercedesa tamtych czasów.
Pod maską nowych modeli pracowały silniki 6- i 8-cylindrowe. Podstawowym w wersji W108 był ten oznaczony jako 250S. Wszedł na rynek w lipcu 1965 r., miał 2.5-litra pojemności i 130 KM. Seryjnie montowana była czterobiegowa skrzynia ręczna, ale można było zastąpić ją czterobiegowym "automatem". Zanim W108 i W109 zostały w 1972 roku (w 1973 w USA) zastąpione przez model W116 (pierwszy noszący oficjalnie miano klasy S), wyprodukowano 383,361 sztuk tych aut. W108 wyjechało z fabryki zdecydowanie więcej, bo aż 364,699.
Auto stało się dużym sukcesem i zbierało zewsząd przychylne recenzje. Docenili je biznesmeni, politycy i gwiazdy show businessu. Po latach podkreśla się ponadczasowy charakter i wyjątkową trwałość tego modelu.

Podatki i opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 15%.

17
Mercedes-Benz 250 SE, 1966

Nr nadwozia: 10801410022714; silnik: 2.5l, R6; moc: 150 koni mechanicznych; inne dane: napęd na tylne koła, skrzynia biegów manualna, czterobiegowa; Po kompleksowej renowacji; w idealnym zestawieniu kolorystycznym; pożądana, Europejska wersja; gotowy do jazdy.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

HISTORIA EGZEMPLARZA:
Prezentowany na Aukcji Zimowej Mercedes 250SE typu W108 opuścił fabrykę w 1966 roku i został przeznaczony na rynek Szwajcarski. Sprowadzony w stanie do renowacji został on częściowo odrestaurowany między 2003 i 2006 rokiem. Otrzymał wtedy nowe wnętrze na bazie oryginalnych materiałów Mercedesa, częściową renowację chromów, nowy lakier oraz nowe błotniki. Zarejestrowany jako zabytek, został wpisany do ewidencji. W 2010 roku, po zmianie właściciela, został on ponownie odrestaurowany, tym razem mechanicznie oraz blacharsko-lakierniczo. Zamontowano także nowe uszczelki i odnowiono deskę rozdzielczą. 6 lat po renowacji lakier prezentuje się w nienagannym stanie, a zestawienie kolorystyczne czarnego koloru numer 40 z niebieskim wnętrzem daje temu egzemplarzowi wyjątkową prezencję. Wszystkie drzwi oraz klapa bagażnika zamykają się idealnie, a silnik jest gotowy do dalekich tras. Jest to samochód o prawdziwie wyjątkowym wyglądzie po bardzo dobrze zrealizowanej renowacji, w Europejskiej wersji wyposażeniowej, z bardzo pożądanymi jednolitymi lampami zarezerwowanymi dla 250SE.

HISTORIA MODELU:
Gdy w roku 1965 Mercedesy W108 i W109 zastąpiły modele W111/W112, zwane "skrzydlakami", w designie niemieckiej marki nastąpiła mała rewolucja. Projektant nowego modelu klasy wyższej, Paul Bracq, zerwał z charakterystycznymi "skrzydłami" na tylnej klapie, obecnymi w poprzedniku. Powiększono szyby, dach stał się płaski, a całe auto - nie tylko optycznie - było niższe i szersze. Mimo że "skrzydlak" pozostał w produkcji aż do 1968 roku, od momentu debiutu nowego modelu zaczął być pozycjonowany niżej, zaś to W108/W109 zyskały miano najnowocześniejszego Mercedesa tamtych czasów.
Pod maską nowych modeli pracowały silniki 6- i 8-cylindrowe. Podstawowym w wersji W108 był ten oznaczony jako 250S. Wszedł na rynek w lipcu 1965 r., miał 2.5-litra pojemności i 130 KM. Seryjnie montowana była czterobiegowa skrzynia ręczna, ale można było zastąpić ją czterobiegowym "automatem". Zanim W108 i W109 zostały w 1972 roku (w 1973 w USA) zastąpione przez model W116 (pierwszy noszący oficjalnie miano klasy S), wyprodukowano 383,361 sztuk tych aut. W108 wyjechało z fabryki zdecydowanie więcej, bo aż 364,699.
Auto stało się dużym sukcesem i zbierało zewsząd przychylne recenzje. Docenili je biznesmeni, politycy i gwiazdy show businessu. Po latach podkreśla się ponadczasowy charakter i wyjątkową trwałość tego modelu.

Podatki i opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 15%.