Historia modelu
280SL był produkowany w latach 1974-1985. Napędzany był benzynowym silnikiem R6 o pojemności 2743cm3, mocy 185 koni mechanicznych z napędem na tył oraz 4-biegową automatyczną skrzynią. Model SL okazał się wielkim sukcesem rynkowym. Doceniano jego wysoki poziom wykonania i wyposażenia. Gama silnikowa składała się z 6- i 8-cylindrowych wersji. W roku 1973, w wyniku kryzysu paliwowego postanowiono zmniejszyć pojemność silników, rezygnując z V8 na rzecz R6 i rok później zaprezentowano model 280 SL i SLC. Był to silnik M110 stosowany w modelach W114/115 i W116. Po 18 latach, w 1989 roku, zakończono produkcję modelu R107
Historia egzemplarza
Prezentowany egzemplarz to wersja przeznaczona na rynek niemiecki. Obecny właściciel sprowadził auto kilkanaście lat temu i jeszcze do niedawna poruszał się nim w weekendy. Mercedes prezentuje się bardzo dostojnie, pokryty pokaźną warstwą patyny, zachwyca swą ponadczasową sylwetką. R107 przed sprowadzeniem do Polski w latach dwutysięcznych, przeszedł gruntowne odświeżenie lakieru wraz ze zmianą koloru, wykonaną w Niemczech. Wnętrze pojazdu, mimo kilku niedziałających przełączników, zachowane jest w stanie bardzo dobrym i odpowiada ogólnemu wizerunkowi auta. Zarówno silnik, jak i skrzynia biegów pracują bardzo równo i w codziennej eksploatacji nie powinny stwarzać problemów. Samochód zarejestrowany jest jako zabytek.
Egzemplarz w bardzo dobrym stanie mechanicznym
Do drobnych poprawek blacharsko lakierniczych
Z nowym miękkim dachem i zachowanym hardtopem
Numer nadwozia: WDB10704212008820
Historia modelu
280SL był produkowany w latach 1974-1985. Napędzany był benzynowym silnikiem R6 o pojemności 2743cm3, mocy 185 koni mechanicznych z napędem na tył oraz 4-biegową automatyczną skrzynią. Model SL okazał się wielkim sukcesem rynkowym. Doceniano jego wysoki poziom wykonania i wyposażenia. Gama silnikowa składała się z 6- i 8-cylindrowych wersji. W roku 1973, w wyniku kryzysu paliwowego postanowiono zmniejszyć pojemność silników, rezygnując z V8 na rzecz R6 i rok później zaprezentowano model 280 SL i SLC. Był to silnik M110 stosowany w modelach W114/115 i W116. Po 18 latach, w 1989 roku, zakończono produkcję modelu R107
Historia egzemplarza
Prezentowany egzemplarz to wersja przeznaczona na rynek niemiecki. Obecny właściciel sprowadził auto kilkanaście lat temu i jeszcze do niedawna poruszał się nim w weekendy. Mercedes prezentuje się bardzo dostojnie, pokryty pokaźną warstwą patyny, zachwyca swą ponadczasową sylwetką. R107 przed sprowadzeniem do Polski w latach dwutysięcznych, przeszedł gruntowne odświeżenie lakieru wraz ze zmianą koloru, wykonaną w Niemczech. Wnętrze pojazdu, mimo kilku niedziałających przełączników, zachowane jest w stanie bardzo dobrym i odpowiada ogólnemu wizerunkowi auta. Zarówno silnik, jak i skrzynia biegów pracują bardzo równo i w codziennej eksploatacji nie powinny stwarzać problemów. Samochód zarejestrowany jest jako zabytek.