HISTORIA EGZEMPLARZA:
Prezentowany na Aukcji Zimowej Mercedes-Benz 190c opuścił fabrykę w czerwcu 1964 roku i trafił na rynek szwedzki. Zamówiony w bardzo popularnym w latach 60. szaro-błękitnym kolorze, z dopasowanym szarym wnętrzem, ten 190c posiada zestawienie kolorystyczne koło którego nikt nie przejdzie obojętnie. Największą wartością tego egzemplarza jest jego bardzo wysoki stopień oryginalności. Pomimo 52 lat, nie był on nigdy kompletnie remontowany, ani też rozbierany, a do początku lat 2010 był on używany przez poprzedniego właściciela prawie na co dzień. Karoseria posiada do linii drzwi drugi lakier, a słupki szyb oraz dach 190c są wyjątkowo zachowane w oryginalnym malowaniu. Pod kątem napraw blacharskich, w samochodzie poprawiany był dół tylnych nadkoli, a reszta Mercedesa została zachowana w specfikacji fabrycznej. Wnętrze jest w stanie dobrym, kompletnym aczkolwiek nie perfekcyjnym - kilka elementów plastikowych, czy sama deska rozdzielcza wymagałyby częściowej renowacji lub kilku poprawek. Silnik, choć nie posiadający estetycznej prezentacji, działa bez zarzutu, a sam Mercedes jest używany w sezonie co weekend na niedzielne przejażdżki.
Ten Mercedes-Benz W110 to dobra propozycja dla kogoś ceniącego sobie oryginalność zachowania, lub też poszukującego przystępnego Mercedesa z lat 1960, do niewielkich poprawek.
HISTORIA MODELU:
Mercedes W110, produkowany w latach 1961-1968, był ogromnym sukcesem firmy z gwiazdą, a jednocześnie zbudował legendę serii modelowej E-klasy. W110 charakteryzował się linią tylnej klapy zakończoną skrzydłami, po niemiecku "heckflosse" a po angielsku "fintail" i był następcą popularnego modelu typu Ponton, o kształtach bardziej stonowanych. Samonośna konstrukcja karoserii była, po raz pierwszy w historii Mercedesa, testowana pod kątem bezpieczeństwa biernego przed rozpoczęciem seryjnej produkcji. Był to także pierwszy model stworzony z bezpiecznymi strefami zgniotu jako jeden z kluczowych elementów determinujących bryłę karoserii. W110 dzielił bazę budowy nadwozia ze swoimi większymi braćmi, sedanami W111 i W112, czyli tym, czym ówczas była S-klasa.
Produkcję pierwszej serii W110 rozpoczęto w kwietniu 1961 roku, z dwoma wariantami silnikowymi. Pierwszym z nich był znany z Pontona i z roadstera 190SL czterocylindrowy, benzynowy silnik M121, a drugim dizlowski OM621. Głównym atutem W110 była jego bardzo wysoka jakość wykonania i ogólna trwałość budowy. Ten protoplasta E-klasy był bardzo często wybierany w wersji benzynowej przez aspirującą klasę średnią Niemiec Zachodnich, oraz przez przedstawicieli handlowych, zaś jego wersja wysokoprężna stworzyła tak naprawdę legendę trwałości i niezawodności marki Mercedes-Benz. Był to bardzo popularny wybór wśród taksówkarzy, gdzie wysłużone W110 niekiedy osiągały bez większych problemów przebiegi powyżej pół miliona kilometrów. Z resztą, silnik diesla okazał się też być hitem sprzedażowym. Wyprodukowano prawie 100 000 więcej egzemplarzy z tym silnikiem niż wersji benzynowej w przypadku W110 pierwszej serii.
Zmodyfikowaną, drugą serię zaprezentowano w 1965 roku. Charakteryzowała się ona większymi i mocniejszymi silnikami, ale dla wielu fanów marki straciła ona dużo ciekawych elementów designerskich, jak kierunkowskazy wysoko osadzone na przednich błotnikach czy też chromowaną obudowę skrzydeł na tylnych błotnikach. Wyprodukowano 130 554 benzynowych 190C, a obecnie te auta stają się coraz bardziej poszukiwane, tym bardziej jeżeli zachowane są one w oryginale.
Podatki i opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 15%.
Nr nadwozia: 1101010087574; silnik: 1.9l, R4; moc: 90 koni mechanicznych; inne dane: napęd na tył, cztery drzwi; Samochód zachowany w stanie oryginalnym; w bardzo dobrym stanie technicznym; z pierwszej serii modelowej.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiHISTORIA EGZEMPLARZA:
Prezentowany na Aukcji Zimowej Mercedes-Benz 190c opuścił fabrykę w czerwcu 1964 roku i trafił na rynek szwedzki. Zamówiony w bardzo popularnym w latach 60. szaro-błękitnym kolorze, z dopasowanym szarym wnętrzem, ten 190c posiada zestawienie kolorystyczne koło którego nikt nie przejdzie obojętnie. Największą wartością tego egzemplarza jest jego bardzo wysoki stopień oryginalności. Pomimo 52 lat, nie był on nigdy kompletnie remontowany, ani też rozbierany, a do początku lat 2010 był on używany przez poprzedniego właściciela prawie na co dzień. Karoseria posiada do linii drzwi drugi lakier, a słupki szyb oraz dach 190c są wyjątkowo zachowane w oryginalnym malowaniu. Pod kątem napraw blacharskich, w samochodzie poprawiany był dół tylnych nadkoli, a reszta Mercedesa została zachowana w specfikacji fabrycznej. Wnętrze jest w stanie dobrym, kompletnym aczkolwiek nie perfekcyjnym - kilka elementów plastikowych, czy sama deska rozdzielcza wymagałyby częściowej renowacji lub kilku poprawek. Silnik, choć nie posiadający estetycznej prezentacji, działa bez zarzutu, a sam Mercedes jest używany w sezonie co weekend na niedzielne przejażdżki.
Ten Mercedes-Benz W110 to dobra propozycja dla kogoś ceniącego sobie oryginalność zachowania, lub też poszukującego przystępnego Mercedesa z lat 1960, do niewielkich poprawek.
HISTORIA MODELU:
Mercedes W110, produkowany w latach 1961-1968, był ogromnym sukcesem firmy z gwiazdą, a jednocześnie zbudował legendę serii modelowej E-klasy. W110 charakteryzował się linią tylnej klapy zakończoną skrzydłami, po niemiecku "heckflosse" a po angielsku "fintail" i był następcą popularnego modelu typu Ponton, o kształtach bardziej stonowanych. Samonośna konstrukcja karoserii była, po raz pierwszy w historii Mercedesa, testowana pod kątem bezpieczeństwa biernego przed rozpoczęciem seryjnej produkcji. Był to także pierwszy model stworzony z bezpiecznymi strefami zgniotu jako jeden z kluczowych elementów determinujących bryłę karoserii. W110 dzielił bazę budowy nadwozia ze swoimi większymi braćmi, sedanami W111 i W112, czyli tym, czym ówczas była S-klasa.
Produkcję pierwszej serii W110 rozpoczęto w kwietniu 1961 roku, z dwoma wariantami silnikowymi. Pierwszym z nich był znany z Pontona i z roadstera 190SL czterocylindrowy, benzynowy silnik M121, a drugim dizlowski OM621. Głównym atutem W110 była jego bardzo wysoka jakość wykonania i ogólna trwałość budowy. Ten protoplasta E-klasy był bardzo często wybierany w wersji benzynowej przez aspirującą klasę średnią Niemiec Zachodnich, oraz przez przedstawicieli handlowych, zaś jego wersja wysokoprężna stworzyła tak naprawdę legendę trwałości i niezawodności marki Mercedes-Benz. Był to bardzo popularny wybór wśród taksówkarzy, gdzie wysłużone W110 niekiedy osiągały bez większych problemów przebiegi powyżej pół miliona kilometrów. Z resztą, silnik diesla okazał się też być hitem sprzedażowym. Wyprodukowano prawie 100 000 więcej egzemplarzy z tym silnikiem niż wersji benzynowej w przypadku W110 pierwszej serii.
Zmodyfikowaną, drugą serię zaprezentowano w 1965 roku. Charakteryzowała się ona większymi i mocniejszymi silnikami, ale dla wielu fanów marki straciła ona dużo ciekawych elementów designerskich, jak kierunkowskazy wysoko osadzone na przednich błotnikach czy też chromowaną obudowę skrzydeł na tylnych błotnikach. Wyprodukowano 130 554 benzynowych 190C, a obecnie te auta stają się coraz bardziej poszukiwane, tym bardziej jeżeli zachowane są one w oryginale.
Podatki i opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 15%.