Uznany za prekursora op-artu. Przedstawiciel najbardziej awangardowego nurtu polskiej polskiej sztuki nowoczesnej. Członek ugrupowania "Blok" Związany z artystyczną awangardą europejską - m.in. T. van Doesburgiem, V. Eggelingiem, M. van der Rohe, L. Moholy-Nagyem. Jego zainteresowanie konstruktywizmem ukierunkował poznany przez artystę El Lissitzky. Wystawiał i przebywał w Berlinie lat 20-tych. Miał tam wystawę indywidualną w 1926 r w galerii Der Sturm. W 1924 r ogłosił manifest "Mechano-Faktura" , w którym odrzucił malarstwo iluzji przestrzennej na rzecz dwuwymiarowości płócien. Ograniczył skalę barw do białej, czarnej i czerwonej. Posługiwał się szablonami. Założył firmę reklamową, w której realizował swoje pomysły druku funkcjonalnego. Przez krytykę światową uznany za jednego z kilkuset najwybitniejszych twórców XX wieku "ARTof the 20th Century" TASCHEN 2000.

67
Henryk BERLEWI (1894 - 1967)

Mechanofaktura

technika własna;
52 x 52 cm
Na odwrocie owalna pieczęć: Etude CHAPELLE PERRIN FROMANTIN/ ATELIER BERLEWI/ * VERSAILLES *

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Uznany za prekursora op-artu. Przedstawiciel najbardziej awangardowego nurtu polskiej polskiej sztuki nowoczesnej. Członek ugrupowania "Blok" Związany z artystyczną awangardą europejską - m.in. T. van Doesburgiem, V. Eggelingiem, M. van der Rohe, L. Moholy-Nagyem. Jego zainteresowanie konstruktywizmem ukierunkował poznany przez artystę El Lissitzky. Wystawiał i przebywał w Berlinie lat 20-tych. Miał tam wystawę indywidualną w 1926 r w galerii Der Sturm. W 1924 r ogłosił manifest "Mechano-Faktura" , w którym odrzucił malarstwo iluzji przestrzennej na rzecz dwuwymiarowości płócien. Ograniczył skalę barw do białej, czarnej i czerwonej. Posługiwał się szablonami. Założył firmę reklamową, w której realizował swoje pomysły druku funkcjonalnego. Przez krytykę światową uznany za jednego z kilkuset najwybitniejszych twórców XX wieku "ARTof the 20th Century" TASCHEN 2000.