W połowie lat 60. XX w. w Paryżu obyła się wystawa zatytułowana "Berlewi Mecanofactures", w której artysta zaprezentował stare i nowe prace obrazujące jego myślenie plastyczne. Zapewne z tego okresu pochodzi oferowana praca. Powstanie teorii Mechanofaktury tkwi w początkach lat 20. XX w., kiedy Berlewi utrzymywał żywe kontakty z L. Lissitzkym, Herwaldem Waldenem z "Der Sturm", Raulem Hausmannem, Laszlo Moholy- Nagy i wielu innymi. Swoją autorską teorię sztuki, którą nazwał Mechanofakturą, opracował w Berlinie.
Jego koncepcja plastyczna była niezwykle oryginalna i konsekwentna, odrzucała w malarstwie iluzję przestrzeni by, uwypuklić dwuwymiarowość płótna.
Technika własna, papier fotograficzny;
wym. arkusza: 497 x 497 mm;
na odwrocie owalna pieczęć Atelier Berlewi.
W połowie lat 60. XX w. w Paryżu obyła się wystawa zatytułowana "Berlewi Mecanofactures", w której artysta zaprezentował stare i nowe prace obrazujące jego myślenie plastyczne. Zapewne z tego okresu pochodzi oferowana praca. Powstanie teorii Mechanofaktury tkwi w początkach lat 20. XX w., kiedy Berlewi utrzymywał żywe kontakty z L. Lissitzkym, Herwaldem Waldenem z "Der Sturm", Raulem Hausmannem, Laszlo Moholy- Nagy i wielu innymi. Swoją autorską teorię sztuki, którą nazwał Mechanofakturą, opracował w Berlinie.
Jego koncepcja plastyczna była niezwykle oryginalna i konsekwentna, odrzucała w malarstwie iluzję przestrzeni by, uwypuklić dwuwymiarowość płótna.