Malarstwo salonowe uprawiane przez Moniuszkę jest interesujące nie dzięki swej oryginalności, czy indywidualnej inwencji, lecz właśnie przez swój tradycjonalizm, przez nagromadzenie nabytych sposobów przedstawiania, kumulację rutynowych zabiegów malarskich. W swej konwencjonalizacji było ono bliskie stworzenia umownego języka, który umożliwiał odbiorcom w sposób jednoznaczny i zgodny z intencjami twórcy odczytywanie przedstawionych postaci i zdarzeń.

84
Jan Czesław MONIUSZKO (1853-1908)

MAZUR

Olej, płótno; 73,1 x 57,2 cm
Sygnowany czerwonym i czarnym olejem p.d.: J. C. Moniuszko

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarstwo salonowe uprawiane przez Moniuszkę jest interesujące nie dzięki swej oryginalności, czy indywidualnej inwencji, lecz właśnie przez swój tradycjonalizm, przez nagromadzenie nabytych sposobów przedstawiania, kumulację rutynowych zabiegów malarskich. W swej konwencjonalizacji było ono bliskie stworzenia umownego języka, który umożliwiał odbiorcom w sposób jednoznaczny i zgodny z intencjami twórcy odczytywanie przedstawionych postaci i zdarzeń.