Wiele najsłynniejszych dzieł Piassa przedstawia właśnie kobiety. Czasami ukazane na pierwszym planie, kiedy indziej stanowiące część szerszej koncepcji kompozycyjnej, są stałym motywem w twórczości hiszpańskiego malarza. I choć bywa, że na awangardowych obrazach pozbawione zostają swego naturalnego piękna, wyglądają nierealistycznie, to często mają swe pierwowzory. Pablo Picasso miał bowiem wiele muz. Ale jego „oczkiem w głowie była Maya córka, owoc jego trwającego ok. 10 lat związku z Marie-Therese Walter. Zachował nawet kawałki jej i włosów jako amulet, aby ją chronić”. Portrety Mayi namalowane przez jej ojca stały się tematem jednej z wystaw w Paryżu. Na tym obrazie Maya ma ok. 3 lat, a łódeczka na jej kolankach miała symbolizować dzieciństwo, niewinność i być odniesieniem do podróży życiowej. W kontekście Picassa, który często wplatał osobiste i symboliczne elementy do swoich dzieł, łódeczka mogła również odnosić się do jego relacji z córką, jej marzeń i aspiracji. Picasso był nie tylko jednym z najbardziej wpływowych artystów XX wieku, ale także ojcem, który często włączał swoje dzieci do swojej twórczości, co miało wpływ na jego ewolucję stylistyczną. Jego dzieła związane z rodziną pokazują różnorodność jego talentu i zmiany w podejściu do sztuki na przestrzeni lat.

011
Pablo PICASSO (1881 - 1973)

Maya z łódeczką

litografia barwna; 32 x 24 cm (kompozycja), 38 x 28 cm (arkusz);
sygn. na płycie pod kompozycją „Picasso”.
Edycja limitowana, numerowana ołówkiem 170/230, sucha pieczęć S.P.A.D.E.M Paris (francuski odpowiednik ZAIKS), na odwrocie napis: „Pablo Ruiz Picasso , Malaga 25 october 1881- Mougins 8 avril 1973, jest 250 egzemplarzy, wszystkie egzemplarze są ponumerowane S.P.A.D.E.M.1995”.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wiele najsłynniejszych dzieł Piassa przedstawia właśnie kobiety. Czasami ukazane na pierwszym planie, kiedy indziej stanowiące część szerszej koncepcji kompozycyjnej, są stałym motywem w twórczości hiszpańskiego malarza. I choć bywa, że na awangardowych obrazach pozbawione zostają swego naturalnego piękna, wyglądają nierealistycznie, to często mają swe pierwowzory. Pablo Picasso miał bowiem wiele muz. Ale jego „oczkiem w głowie była Maya córka, owoc jego trwającego ok. 10 lat związku z Marie-Therese Walter. Zachował nawet kawałki jej i włosów jako amulet, aby ją chronić”. Portrety Mayi namalowane przez jej ojca stały się tematem jednej z wystaw w Paryżu. Na tym obrazie Maya ma ok. 3 lat, a łódeczka na jej kolankach miała symbolizować dzieciństwo, niewinność i być odniesieniem do podróży życiowej. W kontekście Picassa, który często wplatał osobiste i symboliczne elementy do swoich dzieł, łódeczka mogła również odnosić się do jego relacji z córką, jej marzeń i aspiracji. Picasso był nie tylko jednym z najbardziej wpływowych artystów XX wieku, ale także ojcem, który często włączał swoje dzieci do swojej twórczości, co miało wpływ na jego ewolucję stylistyczną. Jego dzieła związane z rodziną pokazują różnorodność jego talentu i zmiany w podejściu do sztuki na przestrzeni lat.