Wybór Mątwy Witkacego na inauguracyjny spektakl podkreślał awangardowy rodowód teatru. Kostiumy i scenografia Jaremianki wyraźnie określiły oblicze teatru. Chociaż współpraca, przerwana śmiercią artystki, trwała zaledwie trzy lata, Kantor do końca życia miał wobec niej dług, który próbował spłacić umieszczając w spektaklu Dziś są moje urodziny jej postać jako Rewolucyjnego Komisarza Abstrakcji.
Lit. Prace reprodukowane w kat.: "Maria Jarema. Katalog wystawy, listopad 1962", Kraków, Pałac Sztuki, s. 52, poz. 13.
Gwasz, karton; dwa studia projektowe, z doborem kolorów, kostiumów do "Mątwy" S. I. Witkiewicza, wystawionej przez T. Kantora w teatrze Cricot. 1. Clown; wym.: 22,7 x 13 cm; opis na odwrocie i dodatkowy, oł. szkic postaci. 2. Małgorzata; wym.: 24,5 x 14,5 cm; opis na odwrocie i dodatkowy, szkic postaci kredką oraz potwierdzenie autentyczności przez męża artystki, K. Filipowicza (z 1973).
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiWybór Mątwy Witkacego na inauguracyjny spektakl podkreślał awangardowy rodowód teatru. Kostiumy i scenografia Jaremianki wyraźnie określiły oblicze teatru. Chociaż współpraca, przerwana śmiercią artystki, trwała zaledwie trzy lata, Kantor do końca życia miał wobec niej dług, który próbował spłacić umieszczając w spektaklu Dziś są moje urodziny jej postać jako Rewolucyjnego Komisarza Abstrakcji.
Lit. Prace reprodukowane w kat.: "Maria Jarema. Katalog wystawy, listopad 1962", Kraków, Pałac Sztuki, s. 52, poz. 13.