Francuska rzeźbiarka, malarka i ilustratorka. Od 1904 kształciła się w Ecole Nationale des Beaux-Arts u Laurenta Marqueste`a, Emmanuela Hannaux`a i Denysa Puecha. W 1911 jako pierwsza kobieta otrzymała Grand Prix de Rome. W latach 1912-1914 przebywała we Włoszech. Po powrocie do Paryża regularnie wystawiała w Salonie, gdzie w 1921 uzyskała brązowy medal. Brała udział w wystawach Salon des Artistes Décorateurs (1926-1933), współpracowała z manufakturą Sevres (1924-1926). Miasto Paryż zamówiło u artystki grupę rzeźbiarską do pawilonu ogrodowego Wystawy Sztuk Dekoracyjnych w 1925. Z początkiem lat 30. XX w. zamieszkała w Bretanii. Najchętniej podejmowała tematykę religijną, często wykorzystywała motywy antyczne i mitologiczne.

65
Lucienne-Antoinette-Adélaide HEUVELMANS (1881- 1944)

Matka Boska z Dzieciątkiem. Notre-Dame d`Espérance, ok. 1920

rzeźba pełna, drewno, kość słoniowa,
wym.: 54 x 16,5 x 11,5 cm,
sygn. ryta na podstawie: Heuvelmans

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Francuska rzeźbiarka, malarka i ilustratorka. Od 1904 kształciła się w Ecole Nationale des Beaux-Arts u Laurenta Marqueste`a, Emmanuela Hannaux`a i Denysa Puecha. W 1911 jako pierwsza kobieta otrzymała Grand Prix de Rome. W latach 1912-1914 przebywała we Włoszech. Po powrocie do Paryża regularnie wystawiała w Salonie, gdzie w 1921 uzyskała brązowy medal. Brała udział w wystawach Salon des Artistes Décorateurs (1926-1933), współpracowała z manufakturą Sevres (1924-1926). Miasto Paryż zamówiło u artystki grupę rzeźbiarską do pawilonu ogrodowego Wystawy Sztuk Dekoracyjnych w 1925. Z początkiem lat 30. XX w. zamieszkała w Bretanii. Najchętniej podejmowała tematykę religijną, często wykorzystywała motywy antyczne i mitologiczne.