Prezentowany projekt niezrealizowanego witraża – z postaciami Chrystysa i Matki Boskiej Łaskawej, z aniołami i bujnymi, zielonymi girlandami o czerwonych kwiatach czy owocach – powstał w związku z zamówieniem dla katedry na Wawelu, które Mehoffer otrzymał w roku 1904. Jest to zapewne jeden z wcześniejszych, jeszcze wstępnych projektów, w późniejszych przygotowanych przez artystę kompozycjach, rolę motywu dekoracyjnego pełnią gałęzie cierniowe.
Z przygotowanego projektu trzynastu witraży, w latach 1909-1917 zrealizowano tylko pięć. Cztery z nich – Chrystus, Matka Boska oraz dwa przedstawienia Geniuszy cierpienia – osadzono w oknach transeptu, witraż ze Św. Kazimierzem nad chórem w nawie głównej.
O witrażach do katedry na Wawelu pisała, m.in. Anna Zeńczak w katalogu wystawy Józef Mehoffer. Opus magnum [red. J. Żmudziński; praca zbiorowa, MNK, Kraków 2000, s. 171-180].
projekt witraża dla katedry na Wawelu (niezrealizowany)
ołówek, akwarela, gwasz, papier naklejony na płótno
65,2 x 25,4 cm
sygn. l.d.: J Mehoffer
– na odwrocie na górnej listwie krosna nalepka wypełniona tuszem: Józef Mehoffer, Kraków | Matka Boska Łaskawa
– na poprzeczce krosna nalepka wystawowa Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie (druk, pieczęć, tusz) o treści: 40245 Autor Mehoffer 40245 | Tytuł Matka Boska Łaskawa wykonanie akw. | Cena - Wł. - Data | 16 MARZ 1937
Prezentowany projekt niezrealizowanego witraża – z postaciami Chrystysa i Matki Boskiej Łaskawej, z aniołami i bujnymi, zielonymi girlandami o czerwonych kwiatach czy owocach – powstał w związku z zamówieniem dla katedry na Wawelu, które Mehoffer otrzymał w roku 1904. Jest to zapewne jeden z wcześniejszych, jeszcze wstępnych projektów, w późniejszych przygotowanych przez artystę kompozycjach, rolę motywu dekoracyjnego pełnią gałęzie cierniowe.
Z przygotowanego projektu trzynastu witraży, w latach 1909-1917 zrealizowano tylko pięć. Cztery z nich – Chrystus, Matka Boska oraz dwa przedstawienia Geniuszy cierpienia – osadzono w oknach transeptu, witraż ze Św. Kazimierzem nad chórem w nawie głównej.
O witrażach do katedry na Wawelu pisała, m.in. Anna Zeńczak w katalogu wystawy Józef Mehoffer. Opus magnum [red. J. Żmudziński; praca zbiorowa, MNK, Kraków 2000, s. 171-180].