Rycina pochodzi z ostatniego dużego cyklu pejzażowego stworzonego przez Hiroshige I. Początek prac nad cyklem przypada na rok 1856, koniec - dokonany już po śmierci Ando, Hiroshigego II, na początek 1859. Na 119 rycinach ukazane zostały słynące z malowniczości miejsca Edo, obecnego Tokio. Cykl zyskał ogromną popularność zarówno w Japonii, jak i na Zachodzie; był wielokrotnie wznawiany. Ta odbitka pochodzi z okresu Meiji (1868-1912), ale jest starannie odbita i w dobrym stanie.

113
Andō (Utagawa) HIROSHIGE (1797 Edo - obecnie Tokio - 1858)

MATA-NO UMEZONO, OGRÓD ŚLIW W KAMATA

Rycina z serii: Meisho Edo hyakkei,
Sto słynnych widoków Edo, Japonia, 1857 (odbitka późniejsza)
Drzeworyt barwny nishiki-e, format oban tate-e
34 x 23 cm
Sygnatura: Hiroshige ga
Wydawca: Uoya Eikichi

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Rycina pochodzi z ostatniego dużego cyklu pejzażowego stworzonego przez Hiroshige I. Początek prac nad cyklem przypada na rok 1856, koniec - dokonany już po śmierci Ando, Hiroshigego II, na początek 1859. Na 119 rycinach ukazane zostały słynące z malowniczości miejsca Edo, obecnego Tokio. Cykl zyskał ogromną popularność zarówno w Japonii, jak i na Zachodzie; był wielokrotnie wznawiany. Ta odbitka pochodzi z okresu Meiji (1868-1912), ale jest starannie odbita i w dobrym stanie.