Jan Baszak (ur. 1994) mieszka i pracuje pomiędzy Szczecinem a Berlinem. Zajmuje się rzeźbą, instalacją i tkaniną artystyczną. Ukończył Akademię Sztuki w Szczecinie (2019) oraz Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu (2017). Pracował jako asystent w Pracowni Rzeźby Artura Malewskiego (2020-2021). Zdobył nagrodę za najlepszą scenografię na Festiwalu Boska Komedia w Krakowie (2023). Jego rzeźby znajdują się na przecięciu intymności i melancholii, często korzysta z postludzkich materiałów i starych tekstyliów. Dorastał w małej, przygranicznej miejscowości w zachodniej Polsce, zdominowanej przez bezpodstawne osądy i binarne myślenie. Wczesne lokalne wykluczenie skłoniło go do poszukiwania alternatyw poza konwencjonalnymi społeczeństwami ludzkimi. W swoich pracach bada złożone relacje między ludźmi a nieludzkimi istotami. Eksploruje mistycyzm międzygatunkowej wymiany spojrzeń oraz proponuje scenariusze wspólnego doświadczenia końca w czasach kapitalistyczno-ekologicznego upadku.

078
Jan BASZAK (ur. 1994)

Maska królika, 2024

ołówek na papierze milimetrowym, 30 x 40 cm

Zobacz katalog

Fundacja Dom Autysty

Aukcja dla Domu

23.11.2024

16:00

Cena wywoławcza: 200 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

Jan Baszak (ur. 1994) mieszka i pracuje pomiędzy Szczecinem a Berlinem. Zajmuje się rzeźbą, instalacją i tkaniną artystyczną. Ukończył Akademię Sztuki w Szczecinie (2019) oraz Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu (2017). Pracował jako asystent w Pracowni Rzeźby Artura Malewskiego (2020-2021). Zdobył nagrodę za najlepszą scenografię na Festiwalu Boska Komedia w Krakowie (2023). Jego rzeźby znajdują się na przecięciu intymności i melancholii, często korzysta z postludzkich materiałów i starych tekstyliów. Dorastał w małej, przygranicznej miejscowości w zachodniej Polsce, zdominowanej przez bezpodstawne osądy i binarne myślenie. Wczesne lokalne wykluczenie skłoniło go do poszukiwania alternatyw poza konwencjonalnymi społeczeństwami ludzkimi. W swoich pracach bada złożone relacje między ludźmi a nieludzkimi istotami. Eksploruje mistycyzm międzygatunkowej wymiany spojrzeń oraz proponuje scenariusze wspólnego doświadczenia końca w czasach kapitalistyczno-ekologicznego upadku.