W pracach artystki przeważa tematyka rodzajowa i religijna. Po II wojnie światowej osiadła na stałe w Krakowie i tam kontynuowała działalność artystyczną. Otrzymała wiele nagród i odznaczeń. Brała czynny udział w wystawach grafiki w kraju i zagranicą.
Monochromatyczna kompozycja złożona z tak charakterystycznych dla malarstwa artystki drobnych elementów. Po prawej stronie twarz-maska niezwykle dekoracyjnie potraktowana, podzielona w pasy, obłości i cięcia o drzeworytniczych proweniencjach a jednocześnie jednolita, spójna i skupiona. Obok niej zastanawiająca klatka z zamkniętymi w niej ptakami białym i czarnym lub też "białym krukiem" i jego cieniem. Obraz dzięki wielorakiej możliwości interpretacji jak też o dużych walorach dekoracyjnych pasować będzie zapewne zarówno do nowoczesnego wystroju jak i bardziej tradycyjnego.
Technika własna; 34 x 31 cm w świetle
Sygnowane p. d.: B Karasnodębska Gardowska;
l. d.: 1965. Maska IV; śr. d.: 6/20
W pracach artystki przeważa tematyka rodzajowa i religijna. Po II wojnie światowej osiadła na stałe w Krakowie i tam kontynuowała działalność artystyczną. Otrzymała wiele nagród i odznaczeń. Brała czynny udział w wystawach grafiki w kraju i zagranicą.
Monochromatyczna kompozycja złożona z tak charakterystycznych dla malarstwa artystki drobnych elementów. Po prawej stronie twarz-maska niezwykle dekoracyjnie potraktowana, podzielona w pasy, obłości i cięcia o drzeworytniczych proweniencjach a jednocześnie jednolita, spójna i skupiona. Obok niej zastanawiająca klatka z zamkniętymi w niej ptakami białym i czarnym lub też "białym krukiem" i jego cieniem. Obraz dzięki wielorakiej możliwości interpretacji jak też o dużych walorach dekoracyjnych pasować będzie zapewne zarówno do nowoczesnego wystroju jak i bardziej tradycyjnego.