Jej prace często tworzą cykle lub teki. Najważniejsze z nich to: Objawienie Świętego Jana Teologa (1925), Droga Krzyżowa (1926-1928), Drzewa polskie (1933-1934), Człowiek i drzewo (1937), Puszcza Białowieska (1938), Gorce (1952-1954), Wakacje (1955), Ogród (1962-1964), Maska (1964-1967), Comedia (1966-1967), Opowiadania włoskie (1969-1971).
Praca bardziej już nowoczesna w wyrazie. Połączenie dwóch kolorów w chłodnych tonacjach nadaje masce cech awangardowych kompozycji. Każdy element dodatkowo potraktowany został szrafowaniem, kropkowaniem bądź innym wzorem, co powoduje, że całość zdaje się wibrować w swej różnorodności.

113
Bogna KRASNODĘBSKA-GARDOWSKA (1900 Sosnowiec - 1986 Kraków)

MASKA II, 1964

Technika własna; 33,5 x 25,2 cm w świetle
Sygnowane p. d.: B Karasnodębska Gardowska;
l. d.: Maska II 1964; śr. d.: 1/20

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jej prace często tworzą cykle lub teki. Najważniejsze z nich to: Objawienie Świętego Jana Teologa (1925), Droga Krzyżowa (1926-1928), Drzewa polskie (1933-1934), Człowiek i drzewo (1937), Puszcza Białowieska (1938), Gorce (1952-1954), Wakacje (1955), Ogród (1962-1964), Maska (1964-1967), Comedia (1966-1967), Opowiadania włoskie (1969-1971).
Praca bardziej już nowoczesna w wyrazie. Połączenie dwóch kolorów w chłodnych tonacjach nadaje masce cech awangardowych kompozycji. Każdy element dodatkowo potraktowany został szrafowaniem, kropkowaniem bądź innym wzorem, co powoduje, że całość zdaje się wibrować w swej różnorodności.