Anda Rottenberg poznała twórczość Jadwigi Sawickiej pod koniec lat 90. i zaprosiła ją do udziału w wystawie "Biały Mazur", która odbyła się w 2003 roku w Neue Berliner Kunstverein. W wystawie, oprócz wspomnianej artystki, wzięły udział: Bogna Burska, Marta Deskur, Katarzyna Górna, Elżbieta Jabłońska, Joanna Rajkowska, Julita Wójcik, Dorota Nieznalska i Monika Zielińska. W 2004 roku ta sama ekspozycja została zaprezentowana w krakowskim Bunkrze Sztuki. To jedna z pierwszych, otwarcie genderowych ekspozycji, w której termin "płci kulturowej" stał się podstawowym kluczem doboru obiektów. Kuratorka od samego początku bardzo wysoko ceni twórczość Sawickiej, uważa, że jest niebywale ciekawą osobą i artystką.

W latach 1979-84 studiowała w krakowskiej ASP na Wydziale Malarstwa, dyplom obroniła w pracowni prof. Jerzego Nowosielskiego. W 1992 roku otrzymała stypendium The Pollock-Krasner Foundation, zaś w 1995 stypendium MKiS. Zajmuje się malarstwem, fotografią, wykonuje obiekty, instalacje i prace w przestrzeni publicznej. Jest autorką charakterystycznego malarstwa "pisanego". Od 1996 roku współpracuje z Otwartą Pracownią w Krakowie, jest członkiem stowarzyszenia o tej samej nazwie. Od 1997 współpracuje z Galerią Foksal w Warszawie. Od 1998 Sawicka (m.in. na podstawie wcześniejszych obrazów) wykonuje wielkoformatowe wydruki z czarnymi literami na cielisto-różowym tle. Charakterystyczny róż kojarzony bywa najczęściej z kobiecością, pojawia się tu więc problematyka ciała, ale wprowadzona przez artystę bardzo dyskretnie, symbolicznie. Prezentuje je w galeriach i w przestrzeni publicznej. W 2003 miała miejsce retrospektywna wystawa Jadwigi Sawickiej zatytułowana "Nic w środku". Artystka zaprezentowała na niej swoje charakterystyczne "malarstwo pisane", fotografie, obiekty i realizacje przestrzenne tworząc intrygujący wielogłos refleksji na temat sytuacji współczesnego człowieka, zalewanego przez lawiny komunikatów pozbawionych istotnych treści i przekazów.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

80
Jadwiga SAWICKA (ur. 1959, Przemyśl)

Marynarka - koszulka polo, 1999 r.

olej/płótno, 130 x 130 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'JADWIGA SAWICKA | MARYNARKA - KOSZULKA POLO | 1999'

POCHODZENIE:
- zakup od artystki

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Anda Rottenberg poznała twórczość Jadwigi Sawickiej pod koniec lat 90. i zaprosiła ją do udziału w wystawie "Biały Mazur", która odbyła się w 2003 roku w Neue Berliner Kunstverein. W wystawie, oprócz wspomnianej artystki, wzięły udział: Bogna Burska, Marta Deskur, Katarzyna Górna, Elżbieta Jabłońska, Joanna Rajkowska, Julita Wójcik, Dorota Nieznalska i Monika Zielińska. W 2004 roku ta sama ekspozycja została zaprezentowana w krakowskim Bunkrze Sztuki. To jedna z pierwszych, otwarcie genderowych ekspozycji, w której termin "płci kulturowej" stał się podstawowym kluczem doboru obiektów. Kuratorka od samego początku bardzo wysoko ceni twórczość Sawickiej, uważa, że jest niebywale ciekawą osobą i artystką.

W latach 1979-84 studiowała w krakowskiej ASP na Wydziale Malarstwa, dyplom obroniła w pracowni prof. Jerzego Nowosielskiego. W 1992 roku otrzymała stypendium The Pollock-Krasner Foundation, zaś w 1995 stypendium MKiS. Zajmuje się malarstwem, fotografią, wykonuje obiekty, instalacje i prace w przestrzeni publicznej. Jest autorką charakterystycznego malarstwa "pisanego". Od 1996 roku współpracuje z Otwartą Pracownią w Krakowie, jest członkiem stowarzyszenia o tej samej nazwie. Od 1997 współpracuje z Galerią Foksal w Warszawie. Od 1998 Sawicka (m.in. na podstawie wcześniejszych obrazów) wykonuje wielkoformatowe wydruki z czarnymi literami na cielisto-różowym tle. Charakterystyczny róż kojarzony bywa najczęściej z kobiecością, pojawia się tu więc problematyka ciała, ale wprowadzona przez artystę bardzo dyskretnie, symbolicznie. Prezentuje je w galeriach i w przestrzeni publicznej. W 2003 miała miejsce retrospektywna wystawa Jadwigi Sawickiej zatytułowana "Nic w środku". Artystka zaprezentowała na niej swoje charakterystyczne "malarstwo pisane", fotografie, obiekty i realizacje przestrzenne tworząc intrygujący wielogłos refleksji na temat sytuacji współczesnego człowieka, zalewanego przez lawiny komunikatów pozbawionych istotnych treści i przekazów.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.