Jan Cybis to czołowy reprezentant nurtu kolorystycznego w malarstwie lat 30. i sztuce powojennej. Sztuka Cybisa wywodzi się z francuskiego postimpresjonizmu. Zasadniczy wpływ na postawę artysty wywarły estetyczne koncepcje Cézanne`a i Bonnarda. Artysta powiedział o swojej twórczości, że "jego malarstwo nie jest wrażeniowe, a ekspresyjne(?) Dla mnie czerwień albo czerń to jest pewna nuta, którą gdzieś słyszę, w jakiejś abstrakcji, wtedy obraz stroję jak skrzypce, aż mi ta natura zagra." (List do H.Rudzkiej Cybisowej, 8.XII.1933)
W oferowanym obrazie artysta buduje abstrakcyjną grę walorów malarskich w poetyckiej konfrontacji z rzeczywistością zewnętrzną. Całość kompozycji i jej artystyczne walory składają się na dzieło niezwykłe i ciekawe pod względem kolekcjonerskim.
olej, płótno;
50 x 65 cm
sygn. p.g. Jan Cybis 30
Na odwrocie nalepka z odręcznym napisem: Jan Cybis/ Nature morte janne/ 1200[?]
Jan Cybis to czołowy reprezentant nurtu kolorystycznego w malarstwie lat 30. i sztuce powojennej. Sztuka Cybisa wywodzi się z francuskiego postimpresjonizmu. Zasadniczy wpływ na postawę artysty wywarły estetyczne koncepcje Cézanne`a i Bonnarda. Artysta powiedział o swojej twórczości, że "jego malarstwo nie jest wrażeniowe, a ekspresyjne(?) Dla mnie czerwień albo czerń to jest pewna nuta, którą gdzieś słyszę, w jakiejś abstrakcji, wtedy obraz stroję jak skrzypce, aż mi ta natura zagra." (List do H.Rudzkiej Cybisowej, 8.XII.1933)
W oferowanym obrazie artysta buduje abstrakcyjną grę walorów malarskich w poetyckiej konfrontacji z rzeczywistością zewnętrzną. Całość kompozycji i jej artystyczne walory składają się na dzieło niezwykłe i ciekawe pod względem kolekcjonerskim.