Z kolekcji Juliana i Bronisławy Przybosiów.
Akwarelowa wersja olejnej "Martwej natury ze świątkiem IV". reprodukowanej w: Maria Kosińska, „Wacław Taranczewski”, Warszawa 1960, il. 10.
"Przeobrażenia, jakim ulegała jego sztuka, ilustrują może najpełniej martwe natury: od swobodnie i spontanicznie malowanych kompozycji dorodnych owoców aż po cykle obrazowe (np. ze świątkiem, z muszlą), które świadczą o matematycznej niemal spekulacji w poszukiwaniu kolorystycznych zestawień" (J. Polakówna, „Malarstwo polskie. Między wojnami 1914-1939”, Warszawa 1982, s. 378).
akwarela, gwasz, karton; 47,5 x 63 cm;
sygn. l. d.: W. Taranczewski 1947;
na odwrocie ołówkiem: M. natura ze świątkiem.
Z kolekcji Juliana i Bronisławy Przybosiów.
Akwarelowa wersja olejnej "Martwej natury ze świątkiem IV". reprodukowanej w: Maria Kosińska, „Wacław Taranczewski”, Warszawa 1960, il. 10.
"Przeobrażenia, jakim ulegała jego sztuka, ilustrują może najpełniej martwe natury: od swobodnie i spontanicznie malowanych kompozycji dorodnych owoców aż po cykle obrazowe (np. ze świątkiem, z muszlą), które świadczą o matematycznej niemal spekulacji w poszukiwaniu kolorystycznych zestawień" (J. Polakówna, „Malarstwo polskie. Między wojnami 1914-1939”, Warszawa 1982, s. 378).