Obraz reprodukowany w Malarstwie polskim między wojnami 1918-1939, Warszawa 1982, tablica 128.
"Obrazy z lat 1930-1934 były jednolitą demonstracją wyczulenia Taranczewskiego na barwę i dekoracyjność płynącą z zestawień kolorystycznych. Martwa natura z zielonym dzbanem z 1934 r. stała się pierwszym podsumowaniem tych nowych tendencji (drugą wersję tego obrazu malował Taranczewski w r. 1943) [Maria Kosińska, Wiesław Taranczewski, Warszawa 1960,
s. 8-9]".
W "Nocie biograficznej" zamieszczonej w tej książce, autorka pod datą 1934 odnotowuje: "Maluje Martwą naturę z zielonym dzbanem (I wersja, wł. B. Przybosiowej), która staje się punktem węzłowym w jego twórczości" (j.w., s. 17).

19
Wacław TARANCZEWSKI (1903 - 1987)

MARTWA NATURA Z ZIELONYM DZBANEM, 1934

olej na płótnie, 42 x 72 cm,
sygnowany l.d. "W.T".
Na odwrocie trzy kartki wystawowe: (1) uszkodzona z TPSP w Krakowie, z tytułem obrazu, nazwiskiem autora i techniką, (2) w maszynopisie, opatrzona nr 1: "Martwa natura z zielonym dzbanem I / 1934, ol., 42 x 72, wł. Br. Przybosiowej", (3) całkowicie zatarta. Tamże kartka z odręcznym napisem: "Własność / Bronisławy Przyboś / Wwa ul. Armii Ludowej 6-2"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz reprodukowany w Malarstwie polskim między wojnami 1918-1939, Warszawa 1982, tablica 128.
"Obrazy z lat 1930-1934 były jednolitą demonstracją wyczulenia Taranczewskiego na barwę i dekoracyjność płynącą z zestawień kolorystycznych. Martwa natura z zielonym dzbanem z 1934 r. stała się pierwszym podsumowaniem tych nowych tendencji (drugą wersję tego obrazu malował Taranczewski w r. 1943) [Maria Kosińska, Wiesław Taranczewski, Warszawa 1960,
s. 8-9]".
W "Nocie biograficznej" zamieszczonej w tej książce, autorka pod datą 1934 odnotowuje: "Maluje Martwą naturę z zielonym dzbanem (I wersja, wł. B. Przybosiowej), która staje się punktem węzłowym w jego twórczości" (j.w., s. 17).