Studiował w Szkole Sztuk Zdobniczych w Poznaniu i krakowskiej ASP w pracowniach F. Pautscha i F.S. Kowarskiego. Pod koniec lat 20-tych przeniósł się do Warszawy. Tu miał debiut w 1932 r na II Salonie IPS . Członek grupy Pryzmat. Po wojnie przebywał w Poznaniu i Krakowie, z którym związał się na stałe. Od młodości interesowała go abstrakcja, w czasie studiów w Krakowie miał kontakty z futurystami. Malował pejzaże, martwe natury, portrety. Był także autorem polichromii w kościołach Najświętszej Marii Panny i Świętego Marcina w Poznaniu. Początkowo pod wpływem F.S. Kowarskiego, w Paryżu wszedł w krąg koloryzmu, którego paletę barw utrzymywał w następnych latach swej twórczości, choć z mocnym ograniczeniem używanych barw. Kompozycje artysty odznaczały się sprowadzeniem figur bądź przedmiotów do syntetycznego znaku, zachowując funkcję dekoracyjną obrazu.
Olej, karton; 70 x 49 cm
Sygnowany l.d.: WT
*opłata droit de suite
Studiował w Szkole Sztuk Zdobniczych w Poznaniu i krakowskiej ASP w pracowniach F. Pautscha i F.S. Kowarskiego. Pod koniec lat 20-tych przeniósł się do Warszawy. Tu miał debiut w 1932 r na II Salonie IPS . Członek grupy Pryzmat. Po wojnie przebywał w Poznaniu i Krakowie, z którym związał się na stałe. Od młodości interesowała go abstrakcja, w czasie studiów w Krakowie miał kontakty z futurystami. Malował pejzaże, martwe natury, portrety. Był także autorem polichromii w kościołach Najświętszej Marii Panny i Świętego Marcina w Poznaniu. Początkowo pod wpływem F.S. Kowarskiego, w Paryżu wszedł w krąg koloryzmu, którego paletę barw utrzymywał w następnych latach swej twórczości, choć z mocnym ograniczeniem używanych barw. Kompozycje artysty odznaczały się sprowadzeniem figur bądź przedmiotów do syntetycznego znaku, zachowując funkcję dekoracyjną obrazu.