Artysta z kręgu École de Paris, który ok. 1923 roku zamieszkał w Paryżu. W połowie lat 30. XX wieku wyjechał do Stanów Zjednoczonych, gdzie ostatecznie osiadł w Riverdale. Wskazany czas, połowy lat 30., jest również symboliczną granicą dwóch okresów w twórczości Zygmunta Menkesa. W porównaniu do wcześniejszych kompozycji zbieżnych formalnie z oferowaną Martwą naturą z ananasem, w czasie pobytu w Ameryce miękki impresyjno-fowistyczny sposób malowania wypełniony niezdefiniowanymi ostatecznie konturem, elementami o charakterystycznej tonacji barw, ustępuje ostrym liniom i intensywnym kolorom jak np. błękit, zieleń, czerwień czy czerń. Prezentowane płótno Zygmunta Menkesa powstało prawdopodobnie w latach 30. XX wieku, na co wskazuje zastosowanie pochodzącego z Francji podobrazia oraz impresyjny sposób budowania całości kompozycji.

106
Zygmunt Józef (Sigmund, Sigmond) MENKES (1896 Lwów -1986 Riverdale)

Martwa natura z owocami

olej, płótno; 65,5 x 55 cm;
sygn. p. d.: Menkes;
na odwrocie na płótnie, owalny stempel paryskiej firmy oferującej materiały malarskie: TOILES & COULERS / EXTRA FINES / LUCIEN LEFEBVRE-FOINET / PARIS / 19, RUE VAVIN & 2, RUE BRÉA; na górnej listwie krosna papierowa nalepka: Dr. And Mrs. Harold Golton / 3728 Winterbourne Road (druk).

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Artysta z kręgu École de Paris, który ok. 1923 roku zamieszkał w Paryżu. W połowie lat 30. XX wieku wyjechał do Stanów Zjednoczonych, gdzie ostatecznie osiadł w Riverdale. Wskazany czas, połowy lat 30., jest również symboliczną granicą dwóch okresów w twórczości Zygmunta Menkesa. W porównaniu do wcześniejszych kompozycji zbieżnych formalnie z oferowaną Martwą naturą z ananasem, w czasie pobytu w Ameryce miękki impresyjno-fowistyczny sposób malowania wypełniony niezdefiniowanymi ostatecznie konturem, elementami o charakterystycznej tonacji barw, ustępuje ostrym liniom i intensywnym kolorom jak np. błękit, zieleń, czerwień czy czerń. Prezentowane płótno Zygmunta Menkesa powstało prawdopodobnie w latach 30. XX wieku, na co wskazuje zastosowanie pochodzącego z Francji podobrazia oraz impresyjny sposób budowania całości kompozycji.