Obraz został namalowany do wnętrz secesyjnego budynku hotelu George w centrum Lwowa.
Erno Erb był samoukiem, mieszkał i tworzył we Lwowie. Najchętniej używał olejnej techniki, kładąc farbę szerokimi pociągnięciami i wybierając żywe, nasycone barwy. Tworzył kompozycje rozświetlone światłem słonecznym, często na tle miejskiego pejzażu. Wystawiał w latach 1924-1938 w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie, w Warszawie i Krakowie. W 1932 roku jego prace zaprezentowano na wystawie w USA. Jego obrazy porównywano do osiągnięć malarstwa niemieckich impresjonistów.
olej, tektura;
58,5 x 76,5 cm;
sygnowany po prawej stronie u dołu: E. Erb
na odwrocie notatka konserwatorska: Erno Erb | MN | d. t. (zdublowane na nową tekturę w celu wyprostowania | stołowane) | A. M - | 58,5 x 76,5 cm
Obraz został namalowany do wnętrz secesyjnego budynku hotelu George w centrum Lwowa.
Erno Erb był samoukiem, mieszkał i tworzył we Lwowie. Najchętniej używał olejnej techniki, kładąc farbę szerokimi pociągnięciami i wybierając żywe, nasycone barwy. Tworzył kompozycje rozświetlone światłem słonecznym, często na tle miejskiego pejzażu. Wystawiał w latach 1924-1938 w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie, w Warszawie i Krakowie. W 1932 roku jego prace zaprezentowano na wystawie w USA. Jego obrazy porównywano do osiągnięć malarstwa niemieckich impresjonistów.